Aviseringar
Rensa alla

problem problem...


Ämnesstartare

Hej!

Det är så här att jag tidigare i sommar hade ett förhållande med en tjej, en sommarflirt, det hela rann tillslut ut i sanden eftersom vi bor väldigt långt ifrån varandra.

Nu är det så att den här tjejen ska hit igen och det har dykt upp problem, honn känner nämligen mina kompisar då vi umgicks väldigt mycket tillsammans under tiden hon var här. Och jag har nu fått veta att hon och min kompis snackat en del, grejen är den att jag är rädd för att min kompis ska förstöra det jag och den här tjejen hade, även om vi bara är kompisar och alla får göra som dom vill, så känns det inte helt rätt. Det kan ju påpekas att hon tidigare "raggat" en del på min kompis och jag vet att han skulle kunna göra det. Men sedan ångrat sig och jag har liksom förlåtit henne.

Men jag blir så förbannad, vet inte vem jag ska vara arg på han eller hon, eller vad jag ska göra då jag inte vet vad dom pratar om och smider för planer, blir så osäker. Får jag bara för mig saker eller? Jag vet ju inte ens om hon vill träffa mig, men efter ett antal samtal där hon tagit kontakt så känns det iaf som det.

Jag bryr mig egentligen inte om vi inte har samma gnista som vi hade i somras, men jag skulle bli riktigt ledsen om hon väljer att vara med min kompis istället för mig, vi hade ju ändå en del känslor för varandra, det vet jag att även hon hade. Han har även frågat mig om han "får" ta henne då hon kommer hit, men mest på skoj, och nu då jag fått reda på att dom samtalat en del, då blir jag liksom fundersam om det ligger någonting bakom detta, vill hon ha honom eller vad?

Har mått så dåligt över detta. Vet inte om jag bara inbillar mig, men allt känns konstigt bara, tänkte att det kanske är någon här som har tid att sätta sig in i mitt liv i några minuter och ge en reflektion.

tack. [love]


   
Citera
Ämnesstartare

Det verkar ju som om din kompis är, iallafall lite, intresserad utav den här tjejen. Har du pratat med din kompis om hur du känner? Är det en bra kompis så kommer han ju att lyssna på dig hur du känner. Sen kan det ju faktist vara så att den där tjejen är intresserad utav din kompis också..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Glassbilen:

Det verkar ju som om din kompis är, iallafall lite, intresserad utav den här tjejen. Har du pratat med din kompis om hur du känner? Är det en bra kompis så kommer han ju att lyssna på dig hur du känner. Sen kan det ju faktist vara så att den där tjejen är intresserad utav din kompis också..

Jo det är en bra kompis, är just därför jag blir så brydd. Gör man så mot kompisar som står en nära? Känns så fel, jag och tjejen hade liksom nått på g och det vet han. Men vill inte prata med honom samtidigt då jag inte vill att den här tjejen ska få höra vad jag sagt, litar inte fullt ut på honom, rädd för att det ska komma upp till tjejen och då tycker hon väll att jag är fjantig som ens tänker såhär..

Men det svider verkligen, var så himla ledsen igår, sen idag samma visa, vet att dom pratat en hel del med varandra via msn...

Förstår inte hur man kan göra så mot en kompis, fast han har ju egentligen inte gjort något som är fel, men ja. Svårt att förklara.

Och jag kan ju liksom inte bli arg på ngn av dem heller... Åh blir så less på mina tankar.. Vill bara att hon ska höra av sig till mig, så jag liksom får veta att det är mig hon gillar och inte honom, men jag kan ju inte göra något.. det är hårt när det är hårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stylebird:

Men jag blir så förbannad

Låt henne/dem sköta sitt, hur mycket det än svider så kan man ju dessvärre inte styra och ställa över hur de känner och tänker.

stylebird:

vill hon ha honom eller vad?

Troligtvis så är han intresserad utav henne, och hon är nog nyfiken på vad han är för person också.. Det finns nog inte så mycket du kan göra dessvärre, du får nog avvakta och se. Men det blir ju lite pannkaka att två polare raggar på samma brud, det kan sluta med att hon utnyttjar dig totalt, så var på din vakt. Hade jag varit dig så hade jag dock skitit i henne och gått vidare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fruitpunch:

Låt henne/dem sköta sitt, hur mycket det än svider så kan man ju dessvärre inte styra och ställa över hur de känner och tänker.

Nej, och det svider som sagt.
Han har även pratat en massa om henne tidigare med mig och liksom verkat avundsjuk, kanske har han alltid varit det?

fruitpunch:

Troligtvis så är han intresserad utav henne, och hon är nog nyfiken på vad han är för person också

Jo, jag vet iof att ingen utav dom är ute efter ett förhållande, vill inte gå in på det närmare, men så är det och det känns som om min kompis gör detta mot mig för att ge igen på något sätt, dock vet jag inte vad jag gjort. Eller så gör han det för att liksom "besegra" mig eller något, men ush för att vara på någon av ens bästa kompisars seriösa ragg, att ens kompis varit där tidigare måste ju bara det kännas lite knäppt?

Det enda jag kan hoppas på är väll egentligen att tjejen förstår att hon sårar mig, även om hon inte har som avsikt att göra det. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fruitpunch:

det kan sluta med att hon utnyttjar dig totalt, så var på din vakt. Hade jag varit dig så hade jag dock skitit i henne och gått vidare

Ja precis, jag hade egentligen gått vidare innan hon tog kontakt igen, och kort efter det hände då detta, vilket har gjort att jag inte kunnat släppa det.


   
SvaraCitera

Jag hade hatat att vara i din situation. Jag har seriösa problem med att bli ersatt, och mina polare är slampiga nog att kunna göra en sån sak även om dom vet att det betyder mycket för mig.

Jag lider med dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gryphon:

Jag hade hatat att vara i din situation. Jag har seriösa problem med att bli ersatt, och mina polare är slampiga nog att kunna göra en sån sak även om dom vet att det betyder mycket för mig.

Jag lider med dig.

Tack.

Ja förstår verkligen inte grejen med det, men jag hoppas och tror verkligen att hon förstår att det känns skit för mig, även om jag inte påpekat det för henne och jag tror inte hon är den som tar första bästa heller.

Sen vet jag inte hur jag ska bete mig mot min kompis, ska jag vara glad eller arg eller vad ? Skrev till honom på msn och liksom frågade till honom vad han håller på med, på ett sätt så han troligtvis förstod vad jag menade utan att jag riktigt sa det, han blev nog rätt närvös, märkte det på hans sätt att skriva till mig, då jag snabbt skämtade bort det och låtsades som att det var något helt annat jag menade. Bara för att se reaktionen. Så jag fick honom att tro att jag visste för en kort stund, till att han nu tror att jag inte har en aning.

Jag lider med dig också, okej om det är någon som man inte gillar och liksom har gått ifrån, eller att det aldrig varit riktigt seriöst, men det var det i detta fall. Har även funderat på hur jag själv skulle reagera, skulle jag göra likadant? Känns inte som det, men gillar man varandra så gör man väll det och då kanske man skulle göra det endå? Men då får man på något vis välja sida, kompisen eller tjejen, och är det värt det?

Nä asså shit, måste glömma detta nu, är väll bara att försöka hitta någon bättre och sen gå vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har ju tydligen fortfarande kännslor för den här tjejen. Prova att ta kontakt & se vad som händer [smile] Om du tänker efter riktigt noga, vad har du att förlora på det? Man mår inte speciellt bra av att gå runt & tänka så mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Glassbilen:

Du har ju tydligen fortfarande kännslor för den här tjejen. Prova att ta kontakt & se vad som händer [smile] Om du tänker efter riktigt noga, vad har du att förlora på det? Man mår inte speciellt bra av att gå runt & tänka så mycket.

Ja asså jag gillar henne, men jag vet att det inte kommer att funka, vi bor nämligen väldigt långt ifrån varandra.

När hon kommer hit igen, (hon har släkt här), kommer hon då att vara med honom istället? Får det liksom inte ur mitt huvud, för jag gillar henne, även om det kanske är mer på kompisstadiet så vill jag inte att en av mina närmaste kompisar här hemma ska vara med henne, förstår du? Och hon har kontaktat rätt mycket på senaste tiden, innan detta, därför blir jag osäker, kanske så inbillar jag mig helt enkelt, men då jag vet att dem pratar med varandra så är det dessa tankar jag får upp i mitt huvud. Det är inte lätt när det är svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är fan inte lätt när det är svårt och jag förstår hur du menar. Distansförhållande kan funka om båda vill det. Ta tag i det här nu. Du mår inte bra av att gå runt i en ovisshet. Prata med din kompis och prata framför allt med den där tjejen. Eller vad är det egentligen du vill? Att din polare inte ska träffa henne?


   
SvaraCitera
Jeay_L

stylebird:

tänkte att det kanske är någon här som har tid att sätta sig in i mitt liv i några minuter och ge en reflektion.

Jag får väl dela med mig av min historia, ungefär samma sak..
Jag höll på och strulade med en kille hela sommaren, vi sa att vi tyckte om varandra, och han pratade om DÅ vi blir tsm och sådär, men var ändå inne på att han inte ville ha ett förhållande än, han hade blivit dumpad några månader tidigare av en tjej han haft ett långt förhållande med..

Iallafall sommaren gick och vi var väldigt mkt med varandra, t.o.m min familj trodde att vi var tsm och vi skickade garanterat mer än 1000 sms till varandra..

Sen så började han prata mkt med min kompis som jag känt sen jag gick 2:an i grundskolan och jag hade berättat för henne att jag tyckte om killen som mer än kompis och hon sa att hon bara såg han som en kompis och inte skulle komma på tanken att "sno" han..

Det gick nån månad/några veckor och dom började umgås mer och mer, till slut fick jag sms av min kompis där hon sa att hon gillade killen och slutade med ett "du blir inte ledsen va?" jag svarade att hon fick välja, jag som varit hennes kompis i grymt många år, eller killen..

Hon valde han, några dagar senare blev dom tsm, så gick det med hans "jag är inte redo för ett förhållande" jag sa upp kontakten med min kompis, killen tycke jag ju fortfarande om så vi pratade lite, fast han nämnde väldigt sällan min kompis, men min kompis försökte ringa och sms:a mig konstant trots att jag sagt att jag inte ville höra av henne igen.. var ett jävla liv, hon t.o.m fick en kille jag tidigare varit på G med att ringa och säga vilken barnslig idiot jag var som sagt upp kontakten med henne för att hon valt killen o.s.v

Iallafall så blev jag på nått underligt vänster tsm med en kille jag varit kompis med nått år, jag kände mig väl sviken och ville visa för den andra killen att jag sket totalt i han/ev göra han svartis.. enda jag ville ha var väl närhet och känna att jag inte var så hemsk att ingen ville ha mig typ..

iallafall så tog det slut mellan dom två efter en månad han dumpade henne tydligen för att han tyckte hon var jobbig, och direkt började killen vara på mig som tidigare med att han ville ha mig, och det EN dag efter han dumpat henne, tillslut kom han hit och hälsade på, och han var på mig hela tiden och försökte strula med mig, höll om mig, försökte pussa mig, tillslut då han skulle fara så gjorde jag misstaget att pussa tillbaks, efter det träffades vi några ggr och strulade varje gång, trots att jag hade pojkvän.. tillslut dumpade jag min pojkvän efter 1½ mån, då jag inte bara strulat med den killen utan även mitt ex..

Nu är jag glad singel och killen är fortfarande på mig stundsvis, och på nått sätt är mitt ex det oxå.. Jag har blivit totalt less på allt vad förhållanden heter!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Glassbilen:

Prata med din kompis och prata framför allt med den där tjejen. Eller vad är det egentligen du vill? Att din polare inte ska träffa henne?

Jo skulle gärna prata med dem, men vill inte förstöra något då jag inte vet vad dom pratat om osv.

Jeay_L:

ag får väl dela med mig av min historia

Tack för att du delar med dig, känns som att vi är/var i lite samma situation, jag vet inte riktigt hur jag ska göra, men jag ska fundera på det du sagt och avvakta och se vad som händer, så jag inte fattar några korkade beslut, vill ju liksom inte förstöra något då jag inte vet allt och inte har pratat med någon av dem om detta.

men tack endå [love]


   
SvaraCitera
Jeay_L

stylebird:

så jag inte fattar några korkade beslut, vill ju liksom inte förstöra något då jag inte vet allt och inte har pratat med någon av dem om detta.

Det är nog vettigt! Jag och den där kompisen har börjat umgås lite smått igen men jag litar ju inte på henne som jag gjorde förr..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

Det är nog vettigt! Jag och den där kompisen har börjat umgås lite smått igen men jag litar ju inte på henne som jag gjorde förr..

Nä precis är så jag känner, känns som att jag inte kan lita på någon.


   
SvaraCitera