Forumet - Problem som varat i 1,5 års tid.

Problem som varat i 1,5 års tid.

63 0 16
Hej en tjejkompis som är en mycket nära person till mig har haft ett helvete sen 1,5 år sedan ... Vad som har hänt vill jag inte riktigt gå in på ... men det hände något hemskt med henne och efter det fick hon medecin för att hålla undan tankar och flashbacks från förr... Vilket ledde till att hon leta efter tyngre saker och idag har hon problem med droger... och det som har hänt gör att hon inte kan sluta.

Alltså om hon skulle försöka sluta så känns det som att hon kommer tillbaka till den här dåliga tiden efter händelserna / händelse och det gör att hon vill bara komma bort från livet.

Nu är min fråga.. Vart kan man gå och prata för att vara anonym den som vet det mesta om henne är jag, och hon känner att hon behöver stöd om hon skulle gå och prata med någon och jag känner att hon måste få hjälp på riktigt av någon som kan ge tips/tricks för att bli fri både från drogerna och tankarna. Hon har mått dåligt nu en tid och allt verkar gå i kras... Hon behöver hjälp nu!

Så ja vart ska man gå om man vill prata? pris? Kan man kontakta ringa, skriva till dom innan? Helst vill man inte ha något som är SOC smittat (Folk med 0 empati och går efter boken, behöver dock inte alltid vara så)

Tack för seriösa svar!

Spana också in: