Aviseringar
Rensa alla

Problem som varat i 1,5 års tid.


Ämnesstartare

Hej en tjejkompis som är en mycket nära person till mig har haft ett helvete sen 1,5 år sedan ... Vad som har hänt vill jag inte riktigt gå in på ... men det hände något hemskt med henne och efter det fick hon medecin för att hålla undan tankar och flashbacks från förr... Vilket ledde till att hon leta efter tyngre saker och idag har hon problem med droger... och det som har hänt gör att hon inte kan sluta.

Alltså om hon skulle försöka sluta så känns det som att hon kommer tillbaka till den här dåliga tiden efter händelserna / händelse och det gör att hon vill bara komma bort från livet.

Nu är min fråga.. Vart kan man gå och prata för att vara anonym den som vet det mesta om henne är jag, och hon känner att hon behöver stöd om hon skulle gå och prata med någon och jag känner att hon måste få hjälp på riktigt av någon som kan ge tips/tricks för att bli fri både från drogerna och tankarna. Hon har mått dåligt nu en tid och allt verkar gå i kras... Hon behöver hjälp nu!

Så ja vart ska man gå om man vill prata? pris? Kan man kontakta ringa, skriva till dom innan? Helst vill man inte ha något som är SOC smittat (Folk med 0 empati och går efter boken, behöver dock inte alltid vara så)

Tack för seriösa svar!


   
Citera
Ämnesstartare

Säg hur gammal din vän är...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

radartard:

Säg hur gammal din vän är...

16


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

16

Orkar inte fördjupa mig för tillfället, men är personen omyndig kommer det iallafall inte kosta något om ni går genom staten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

radartard:

Orkar inte fördjupa mig för tillfället, men är personen omyndig kommer det iallafall inte kosta något om ni går genom staten.

Vart ska man höra av sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter som du borde vända dig till beroendecentrum


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

beroendecentrum

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

?

dom har vård för personer som har ett missbruk/beroende av droger och samtidigt mår psykiskt dåligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

dom har vård för personer som har ett missbruk/beroende av droger och samtidigt mår psykiskt dåligt

Var börjar man?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

Var börjar man?

vet icke aldrig varit i kontakt med dem, men det borde finnas folk på um som har


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

vet icke aldrig varit i kontakt med dem, men det borde finnas folk på um som har

Ja tack någon som kan säga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haepppppp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

Var börjar man?

googla på beroendecentrum och ditt län/stad

din kompis borde absolut prata med skolläkaren för att få hjälp, terapi och rehab.

kom också ihåg att du inte kan hjälpa henne, hon måste hjälpa sig själv.


   
SvaraCitera

Vad för droger pratar vi om?


   
SvaraCitera

B U P


   
SvaraCitera