Aviseringar
Rensa alla

Problem vid uppstart och nedstängning Ubuntu.


Ämnesstartare

Mitt moderkort är allmänt dåligt vilket kan vara problemet, men iaf så låser det sig vid upp och nedstart lite då och då.

Jag har samma problem när jag hade windows, men däremot så hände det inte alls lika ofta.

Är det någon som har ett tips på inställningar man kan pilla på eller ska man helt enkelt byta OS?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Det som händer kan vara att ljudkortet fuckar upp och ger mystiska ljud, samt att alla HID inte ens startar.

När jag ska stänga ner låser sig oftast skärmen i själva laddningsskärmen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Är det någon som har ett tips på inställningar man kan pilla på eller ska man helt enkelt byta OS?

Om du får liknande problem med två olika operativsystem så hjälper det nog inte att byta till ett tredje [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Om du får liknande problem med två olika operativsystem så hjälper det nog inte att byta till ett tredje

Grejjen var att det hännde typ 1 gång om halvåret med windows. Jag tror inte jag magiskt lyckades fp ett hardvaruproblem värre genom att installera om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du ingen budget lr? Släng ut det gamla och köp nytt moderkort.


   
SvaraCitera
Åtta

Tycker det låter som att du borde skaffa dig ett nytt moderkort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Jag tror inte jag magiskt lyckades fp ett hardvaruproblem värre genom att installera om.

Nä, men kan ju vara något i uppstarten av operativsystemet som triggar felet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad sa jag om linux...? :$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Tycker det låter som att du borde skaffa dig ett nytt moderkort.

Problemet är att du måste jag köpa mig en ny processor och ram-minne på kuppen. Iofs har ena kylflänsen ramlat av ena ram-minnet så det kanske har tagit stryk, skulle kunna ta ut det och se om det funkar bättre då.

Buddah:

Nä, men kan ju vara något i uppstarten av operativsystemet som triggar felet.

Men om jag kör windows så är det som sagt väldigt väldigt sällan det händer. Isf kör jag ju hellre windows än att kränga nytt när jag inte har något behov av det.

Tickstart:

vad sa jag om linux...? :$

I grunden gillar jag det mer än windows, det enda problemet verkar vara att allt jag kastar in i min burk krånglar.

Får köra windows antar jag, ska be syrran fixa mig en nyckel och så får jag varaa lite snälla mot det i fortsättningen.


   
SvaraCitera
Åtta

Dan_the_ironman:

Problemet är att du måste jag köpa mig en ny processor och ram-minne på kuppen.

Din syster är ju borgelig som fan. Be henne om ett litet lån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Din syster är ju borgelig som fan. Be henne om ett litet lån.

Nej då tigger jag fan hellre ihop kasserade delar av kompisar!!

Jag ska ändå köpa en bärbar när jag slutar i skolan så känns onödigt att lägga ut pengar på denna.

Frågan är ju vad fan jag ska använda denna till dock, den är trots allt en hyffsad speldator men jag har en känsla att den kommer samla damm när jag skaffar en bärbar.


   
SvaraCitera