Aviseringar
Rensa alla

Problemet att vara oskuld och kille


Ämnesstartare

Är att det inte finns någon förståelse. Eller det är hur det upplevs. Om kvinnor som har mycket sex är horor så har män som inte har sex lägre status än så. Jag menar, de flesta människor har haft sex i min ålder. Även människor som är sjukt mycket fulare och jobbigare (från mitt perspektiv). Personer jag aldrig skulle kunna tänka mig att ligga med, kan ha massor med sex. 

Det är väldigt vanligt att personer som har aspergers som jag, exempelvis får ätstörningar på grund av detta. Man tror att anledningen skulle vara snygghet. Men det kan ju omöjligt vara en relevant faktor.

Jag vet en kille som varit tillsammans med en tjej i fyra år. Vad man inte får reda på är att båda är sjukt fula och totalt tomma i huvudet. Det är som att säga att man har 4 års erfarenhet, och ingen frågar sig av vad. 

Vad dessa personer har som jag inte har, är förståelse för personer som är som dom på en intuitiv nivå. Det är vad som brukar kallas social skill. Jag menar ingen har en intutitiv förståelse för hur jag är....


   
Citera
Ämnesstartare

Jag har ingen erfarenhet av att killar som är oskulder skulle ha lägre status än tjejer som är oskulder... 
Sen tror jag knappast att en tjej som blir kallad hora har det så mycket bättre än oskulder. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eh..jag skulle ju inte behandla någon på ett visst sätt beroende på hur många sexpartners hon/han haft


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space: r att det inte finns någon förståelse. Eller det är hur det upplevs. Om kvinnor som har mycket sex är horor så har män som inte har sex lägre status än så.

Skitsnack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Skitsnack.

Nej, jag upplever att det är så. Så det är inte skitsnack alls. 


   
SvaraCitera
reben

dummaste jag hört.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
dummaste jag hört.

Tack. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Jag har ingen erfarenhet av att killar som är oskulder skulle ha lägre status än tjejer som är oskulder... 
Sen tror jag knappast att en tjej som blir kallad hora har det så mycket bättre än oskulder. 

Dom blir ju kallade hora av sexister. Tack vare feminismen så finns det ju människor som har förståelse för dom. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95:
Eh..jag skulle ju inte behandla någon på ett visst sätt beroende på hur många sexpartners hon/han haft

Du har förmodligen rätt där. Det är nog ganska irrelevant. Men samtidigt så kan personer helt ändra attityd efter att de frågat hur mkt sex man haft. Eller det kanske bara är hur jag tolkar, kan ju vara helt fel givetvis. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att personer inte tar ens verklighetsbeskrivning på allvar, är typisk lågstatusproblem. Bara så ni vet. Det är förmodligen så att det finns faktorer varför jag är oskuld, och det är det som är problemet inte att jag är det. Frågan är vad för faktorer det är? Och jag upplever faktiskt att det i sig har betydelse för många. Att säga att det är skitsnack är ju inte så övertygande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space: Nej, jag upplever att det är så. Så det är inte skitsnack alls.

Jo, det är skitsnack. Män som är oskulder får på sin höjd en blick eller ett höjt ögonbryn, på sin höjd något enstaka tillmäle. En promiskuös kvinna blir stigmatiserad, förlöjligad, trakasserad, utsatt för våld och tappar sin kredibilitet. Jämförelsen är löjlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Jo, det är skitsnack. Män som är oskulder får på sin höjd en blick eller ett höjt ögonbryn, på sin höjd något enstaka tillmäle. En promiskuös kvinna blir stigmatiserad, förlöjligad, trakasserad, utsatt för våld och tappar sin kredibilitet. Jämförelsen är löjlig.

Det här är ju fördomen man måste relatera till. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det där var en tjej som sa att hon var oskuld. Tänker er nu en kille som skulle säga samma sak, alltså jag säger inte att det inte går att lösa. Problemet är att det är en fördom man måste relatera till, folk tror och antar så mkt saker. Många ljuger om ämnet också. På samma sätt många ljuger om att de inte är otrogna. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: på sin höjd något enstaka tillmäle.

Nachac: En promiskuös kvinna blir stigmatiserad, förlöjligad, trakasserad

Att använda mer målande ord bevisar ju inget. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: utsatt för våld

Mäns våld emot kvinnor sker i hemmet oftast. 


   
SvaraCitera