Aviseringar
Rensa alla

Problemet att vara oskuld och kille


Ämnesstartare

space: Det här är ju fördomen man måste relatera till.

Hon klagar ju bara på människor som gnäller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space: Mäns våld emot kvinnor sker i hemmet oftast.

I hemmet och på arbetsplatser. Relevansen är total.

space: Att använda mer målande ord bevisar ju inget.

Förstår du inte skillnaden är inte det mitt problem, jag bara belyser den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Hon klagar ju bara på människor som gnäller.

Hon förlöjligar och stigmatiserar och trakasserar människor som gnäller. Speciellt män som gnäller. Sedan säger hon också att man kommer dö oskuld om man är ful, har en kort kuk, eller inte kan prata eller röra på sig. Det är ju precis den bilden och fördomen man måste förhålla sig till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Förstår du inte skillnaden är inte det mitt problem, jag bara belyser den.

Visa mig exempel när det görs? Självklart är det så att det finns många sexister i samhället. Men den sexismen slår också emot oskulder. Speciellt manliga oskulder. Det är två sidor av samma mynt menar jag. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space: Hon förlöjligar och stigmatiserar och trakasserar människor som gnäller.

Nej. Lär dig ord. Det är också skillnad på att vara oskuld och gnälla om det.

space: Sedan säger hon också att man kommer dö oskuld om man är ful, har en kort kuk, eller inte kan prata eller röra på sig.

Nej, hon säger att det som regel är väldigt osannolikt att dessa gnällande människor kommer dö som oskulder och tar till extremer för att framföra sin poäng, vilken helt enkelt är att ifall man är en någorlunda normal, frisk och fungerande människa kommer man med största sannolikhet få ha sex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om människor behandlar en på ett speciellt sätt, så är det svårt att inte ta an rollen och handla så också. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space: Visa mig exempel när det görs? Självklart är det så att det finns många sexister i samhället. Men den sexismen slår också emot oskulder. Speciellt manliga oskulder. Det är två sidor av samma mynt menar jag.

Ja, det är på sätt och vis två sidor av samma mynt, men de sanktioner manliga oskulder får utstå är helt löjligt minimala i jämförelse med det enorma strukturella sexuella förtrycket av kvinnor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
Ja, det är på sätt och vis två sidor av samma mynt, men de sanktioner manliga oskulder får utstå är helt löjligt minimala i jämförelse med det enorma strukturella sexuella förtrycket av kvinnor.

Det finns mer kunskap och förståelse för de strukturella sexuella förtrycket av kvinnor. Jag pratar inte om vad som är värst att vara med om isolering eller misshandel och våldtekt, utan pratar strikt i termer av status. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space: Det finns mer kunskap och förståelse för de strukturella sexuella förtrycket av kvinnor. Jag pratar inte om vad som är värst att vara med om isolering eller misshandel och våldtekt, utan pratar strikt i termer av status.

Promiskuösa kvinnor har också lägre status än oskuldsmän. Man blir inte isolerad för att man är oskuld, däremot tvärtom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Promiskuösa kvinnor har också lägre status än oskuldsmän.

En oskuldsman och en kvinna som har mycket sex. Menar du på allvar i att reationen de har till varandra så har kvinnan lägre social status? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space: En oskuldsman och en kvinna som har mycket sex. Menar du på allvar i att reationen de har till varandra så har kvinnan lägre social status?

Utan tvivel.


   
SvaraCitera

utifrån min erfarenhet är de enda över 20 som egentligen bryr sig om oskuldstjafset personer som själva är oskuld


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space:

En oskuldsman och en kvinna som har mycket sex. Menar du på allvar i att reationen de har till varandra så har kvinnan lägre social status? 

no shet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Utan tvivel.

Blivande_japan:
utifrån min erfarenhet är de enda över 20 som egentligen bryr sig om oskuldstjafset personer som själva är oskuld

Jo jag kom nyss till den insikten. Jag håller med er, faktiskt. Denna tråd har varit givande för mig. Det är förmodligen så som ni säger. Man tolkar in normala saker som att det är något fel med en. Eller att personen ogillar en. Som tur är så medicinerar jag nu, så upplever inte alls det på samma sätt längre. 


   
SvaraCitera

men vadå, hur många (förutom hela um pga den här tråden) vet om att du är oskuld? 


   
SvaraCitera