Aviseringar
Rensa alla

problemet med många s.k feminister här och irl


vet ej om du räknar in mig där, men kan tycka att det ibland kan bli begränsande för diskussionen om man måste tänka efter att det ska va ngn jävla våg där man nämner mäns problem exakt lika mkt som kvinnors och vice versa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:

Nej ,jag lever inte i en drömvärld som vissa andra kanske gör 😉 

tror inte du läste mitt inlägg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:
Ett fullständigt jämställt samhälle kommer aldrig och existera så vakna och se verkligheten för den är 😛 

aha, så man ska bara acceptera att det inte är jämnställt för "det kommer aldrig att existera" nädu, det är någonting som alla borde kämpa för 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I Stockholm existerar inte feminism, vi har redan ett jämställt samhälle. Just sayin, ni borde överväga en framtid hos oss!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

feminister finns bara på tv och internet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yesbox. skuldbeläggning övht är destruktivt för målet. kriminalisera handling och attityder, men inte människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chib:
yesbox. skuldbeläggning övht är destruktivt för målet. kriminalisera handling och attityder, men inte människor.

Vrf? De har väl rätt att bete sig och attityda sig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

håller med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron:
Ett fullständigt jämställt samhälle kommer aldrig och existera så vakna och se verkligheten för den är 😛 

Är du reaktionär?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

Vrf? De har väl rätt att bete sig och attityda sig. 

~~~~'* utifrån ens egna moral *'~~~~


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

egocentriska människor finns överallt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:
vet ej om du räknar in mig där, men kan tycka att det ibland kan bli begränsande för diskussionen om man måste tänka efter att det ska va ngn jävla våg där man nämner mäns problem exakt lika mkt som kvinnors och vice versa.

nä inte alls! klart att det ska finnas både mans/trans och kvinno/trans-separatistiska rörelser och klart att en som lever som (vit) man aldrig kan uttala sig om hur det är att vara kvinna

menar att man ska inkludera och lyfta fram på ett annat sätt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kan ju ligga i själva namnet feminism också som kanske kan leda en till att tro att det bara handlar om kvinnor och tjejer när man bör bryta ner hierarkier och förtryck över hela banan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men ibland är det ju också så att folk helt enkelt är lite dumma i huvudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jösses...kan du bara ta bort den där fula avataren och köra ett användarnamn som man förstår? Jag tror jag talar för samtliga när jag säger att din skumma användare är ett förstklassigt recept på hjärnblödning!


   
SvaraCitera