Aviseringar
Rensa alla

Problemhästar


Klart man måste ha utbildning för att ta hand om problemhästar! Jag kan inte hästar, men allt som börjar med problem-(barn, hästar, hundar) lär tas hand om människor med utbildning. Geez.

ont: Du kanske kan hjälpa till med vanvårdade hästar dock.


   
SvaraCitera

B3ll4:

Men hon kanske är jätteduktig på sånt? då spelar väl inte ålder roll

du är lika blåst som du ser ut,en 15 åring har inte den utbildningen/erfarenheten av hästhantering och etologi som behövs,d räcker inte att läsa nåra Monty Roberts böcker.[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

bara...för att kunna hantera problemhästar så måste man både ha teoretisk kunskap och känsla för det,det finns en anledning till varför vissa störda hästar skickas till professionella människor med åratal av erkarenhet och

där håller jag med dig, men det lät som du menade att för att överhuvudtaget kunna handskas med hästar så är det bara att läsa etologi och sen är du fullärd.


   
SvaraCitera

yesyesknark:

där håller jag med dig, men det lät som du menade att för att överhuvudtaget kunna handskas med hästar så är det bara att läsa etologi och sen är du fullärd.

att leda en häst till hagen kan vilken idiot som helst,men riktiga problemhästar måste man va utbildad och ha år av erfarenhet,vilket inte en 15 åring har,hur jävla duktig den än tror att den är.[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

att leda en häst till hagen kan vilken idiot som helst,men riktiga problemhästar måste man va utbildad och ha år av erfarenhet,vilket inte en 15 åring har,hur jävla duktig den än tror att den är

erfarenhet?


   
SvaraCitera

yesyesknark:

erfarenhet?

år av erfarenhet inom hästar etologi och allmän hantering och senare erfarenhet av inridning och utbildning för att ens kunna ta hand och kunna förstå en problemhäst.d handlar inte bara om att läsa lite böcker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

år av erfarenhet inom hästar etologi och allmän hantering och senare erfarenhet av inridning och utbildning för att ens kunna ta hand och kunna förstå en problemhäst.d handlar inte bara om att läsa lite böcker.

HAR DU erfarenhet av det?


   
SvaraCitera

yesyesknark:

HAR DU erfarenhet av det?

Har jag påstått det?Nej,men vilken idiot som helst vet vad som krävs av en person som ska ta hand om problemhästar.Erfarenhet inom hästar genom yrke och hobby och utbildning.Har aldrig påstått att jag har erfarenhet av problemhästar på en högre nivå.


   
SvaraCitera

woaaaah:

vah ? x)

Bästa korven norr om dalälven![y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Har jag påstått det?Nej,men vilken idiot som helst vet vad som krävs av en person som ska ta hand om problemhästar.Erfarenhet inom hästar genom yrke och hobby och utbildning.Har aldrig påstått att jag har erfarenhet av problemhästar på en högre nivå.

Nej du har aldrig påstått det och om du hade det hade jag väl antagligen inte frågat, tard. Du uttalar dig som du har erfarenhet på en hög nivå, och du ska hålla käften-.


   
SvaraCitera

yesyesknark:

Du uttalar dig som du har erfarenhet på en hög nivå, och du ska hålla käften-.

det enda jag påstår,om man gör en jämförelse,är att piloter ska ha flygarcertifikat och år av erfarenhet för att vara riktigt duktiga.En läkare ska ha utbildning och erfakrenhet för att vara duktig,så vafan får dig att tro att jag inte vet vad som krävs av nån som tar hand om problemhästar när jag själv både haft som hobby och jobbat inom hästar i 4 år på olika nivåer?[tired][tired]Efter att både haft häst,jobbat med hästar i flera år och olika grader av utbildning så vet jag vad som krävs av en problemhästhanterare.[tired]och d är inte nån 15 åring.[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

i 4 år

4 år är ingenting. det finns folk som har hållt på med hästar i deras halva liv men fortfarande går och dräller på nån ridskola och det finns de som har en mer naturlig fallenhet. Du ska fan inte uttala dig som du vet någonting så jävla säkert. Jag håller med dig i allt du säger, men om du lär dig att vara lite mer ödmjuk i diskussioner och inte från början uttala dig som att du har rätt, kommer du vinna ganska mycket. Det var mest din attityd jag ifrågasatte.


   
SvaraCitera

yesyesknark:

4 år är ingenting. det finns folk som har hållt på med hästar i deras halva liv men fortfarande går och dräller på nån ridskola och det finns de som har en mer naturlig fallenhet.

Det är skillnad att jobba med hästar och JOBBA.Bara för man går på en ridskola när man är 45 så betyder d inte att man inte har nån erfarenhet och kunskap inom hästars beteende och jag säger inte heller att dom är proffs.

yesyesknark:

Du ska fan inte uttala dig som du vet någonting så jävla säkert

för att ta hand om problemhästar måste man fan ha kompetens om du fattar d i din lilla jävla hjärna.eller vad vet ja,jag ska nog låta en vaktmästare på ett sjukhus operera bort blindtarmen på mig,han är inte utbildad men han är ju såååååååååå duktig.[tired]Hästar är fan levande djur och småbarn som inte kan hantera problemhästar gör mer skada.[tired]

yesyesknark:

. Det var mest din attityd jag ifrågasatte.

Jag har aldrig påstått att jag kan problemhästar men jag påstår att nån som ska jobba med levande djur som har problem ska kunna läran om beteendet på DJUP nivå och ha år av praktisk erfarenhet.[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Jag har aldrig påstått att jag kan problemhästar men jag påstår att nån som ska jobba med levande djur som har problem ska kunna läran om beteendet på DJUP nivå och ha år av praktisk erfarenhet.

om du inte släcker lyset på toaletten så kommer skolstäderskan berit och klipper av dig tårna på natten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Jag har aldrig påstått att jag kan problemhästar men jag påstår att nån som ska jobba med levande djur som har problem ska kunna läran om beteendet på DJUP nivå och ha år av praktisk erfarenhet.

om du inte släcker lyset så kommer skolstäderskan berit och klipper av dig tårna på natten.


   
SvaraCitera