Aviseringar
Rensa alla

Program för röstmorphing, effekter, mm.


Bakric
Ämnesstartare

Eftersom jag äntligen skaffat ett kvalitetsheadset (Sennheiser PC 360) så tänkte jag börja försöka mig på att spela in wow-relaterade parodier på diverse låtar (för er som inte vet vad jag menar).
Det jag undrar är vilket program jag kan använda till diverse effekter som chorus, reverb mm. Någon som kan rekomendera ett?
I inspelningsväg och klippning har jag bara erfarenhet av Audacity när jag spelat in gitarr.


   
Citera
Ämnesetiketter
Tyrael

   
SvaraCitera
Bakric
Ämnesstartare

Nu var det rekommendationer jag bad om, men vill herr ödmjuk vara sån där så visst.


   
SvaraCitera
Tyrael

Bakric:

Nu var det rekommendationer jag bad om, men vill herr ödmjuk vara sån där så visst.

http://lmgtfy.com/?q=best%2Bvoice%2Bchanger%2Brecommendations

Varsågod, rekommendationer! Tro aldrig att du är den första på internet som frågar en fråga, aldrig.


   
SvaraCitera

Vill du ha effekterna live eller ej?


   
SvaraCitera

Är väl bara att spela in med vad som helst och sedan ladda in röstklippet i Reason, FL, Ableton eller whatever.


   
SvaraCitera
Bakric
Ämnesstartare

My dreams are her:

Vill du ha effekterna live eller ej?

Betyder det att effekterna genereras medans inspelningen pågår?
Om så är fallet, ja om möjligt.


   
SvaraCitera

Bakric:

Betyder det att effekterna genereras medans inspelningen pågår?
Om så är fallet, ja om möjligt.

Med live menar jag att effekten genereras samtidigt som när man pratar i miken. Men jag antar att du vill ha så du kan lägga på effekter på redan inspelat material.

Det finn ju en uppsjö av program och DAW:S, vissa kostar en del andra är gratis/billiga.

Bland annat
Cubase
Ableton Live
FL Studio
Reaper

I deesa program kan du köpa/ladda hem plugins till sk. VST. Det kan man ju i senaste Audacity, vilket var de progam du hade jobbat i.

Undrar du något mer?


   
SvaraCitera
Bakric
Ämnesstartare

Näpp. Nöjd nu[smile]


   
SvaraCitera