Aviseringar
Rensa alla

Programmeringsutmaning deluxe?


Åtta
Ämnesstartare

Tycker att Datorer & IT har blivit ofantligt tråkigt på sistone, främst p.g.a. Gentlernens frånfälle.

Därför undrar jag om någon är intresserad utav en programmeringsutmaning deluxe? Jag tänker mig en lite roligare utmaning än tidigare. Kanske något grafiskt, något som kräver att man manipulerar ljud, eller varför inte något som körs på en mobiltelefon? Jag kan säkert komma på någonting förhållandevis skoj, som bör ligga på en sådan nivå att både nybörjare och skäggiga GNUister bör kunna delta.

Finns intresse, eller är jag den ende som finner något nöje i detta? Jag kan erbjuda VIP-status eller något annat ofantligt coolt som pris till den som gör det mest intressanta bidraget.


   
Citera

Är det så konstigt :P? Bara p12or här, så näsan ingen kan ju svara på data-frågor. Håll dig till FB...


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

laggar28:

Håll dig till FB...

Oavsett om du syftar till Flashback eller Facebook så är jag ej intresserad. Gillar inget av de ställen.

laggar28:

Bara p12or här

Knappast. Medelåldern ligger kring 18, om inte ännu högre.


   
SvaraCitera

Jag kan vara med och leka. [smile] Bara det inte blir nåt för avancerat.


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

enni:

Bara det inte blir nåt för avancerat.

Ska försöka lista ut något som man själv kan välja hur avancerat man vill göra det. Förutsatt att vi blir 5 pers eller så i alla fall.


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Ni får gärna komma med förslag. Just för tillfället är jag inne på någonting med genetik (inte nödvändigtvis faktisk verklig genetik, men någonting liknande), men jag har inte bestämt mig för något specifikt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

ankzor:

testa nu

Testa vad?


   
SvaraCitera

Är inte intresserad utav programmering, men kan göra flash. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Macktorsken:

men kan göra flash.

Då måste du väl ändå programmera actionscript? [tard]


   
SvaraCitera

Åtta:

Då måste du väl ändå programmera actionscript?

Ja


   
SvaraCitera

Åtta:

actionscript?

AS = :C

och ja, fel tråd som jag skrev testa nu i 😛


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Macktorsken:

Ja

Dåså! Då kan du ju vara med! [party]

ankzor:

AS = :C

Har aldrig använt det, men är inte det tämligen likt Javascript (vilket visserligen också är ganska :C )?


   
SvaraCitera

Åtta:

Javascript

aldrig använt javascript


   
SvaraCitera

Åtta:

Dåså! Då kan du ju vara med!

Men alltså neh, eller va? Har typ gjort spel. Men va ska man göra?


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Macktorsken:

Men va ska man göra?

Har inte bestämt ännu. Gör bara en intressekoll för tillfället. Jag planerar dock att försöka göra utmaningen så "fri" som möjligt, inte bara typ: "Gör en personnummervalidator med hjälp av Luhn-algoritmen", så att personer med olika typ av intressen kan vara med.

Kanske mer lägga fram ett tema och säga åt människor att göra något coolt.

Macktorsken:

Men alltså neh, eller va? Har typ gjort spel.

Kan du göra spel så kan du ju programmera. [crazy]


   
SvaraCitera

Intressant.

Intresserad!


   
SvaraCitera