Aviseringar
Rensa alla

Programmeringsutmaning Deluxe!


Åtta
Ämnesstartare

Gentlernen:

Kanske om man ändrar settingen från handelsman till högstadietjej, hämtar namn och språkdata från UM och istället gör målet till att mobba ut de andra spelarna...

[bigsmile]

Det är en fantastisk idé, men inget som jag skulle kunna göra på två veckor (speciellt inte under jul).


   
SvaraCitera

Åtta:

Jadå, det går alldeles utmärkt.

Wunderbart! [y]

Åtta:

Är ej pretentiös homosexuell man som diskriminerar moderna språk såsom Lua eller Python bara för att de inte kompileras till binärer.

Trodde jag inte heller, men många skriptspråk skiljer sig en del från programspråk. Man kan t.ex. sällan skapa program med samma funktioner i Java och PHP. Sämst på att förklara, men tror du förstår min poäng.


   
SvaraCitera

Åtta:

Det är en fantastisk idé, men inget som jag skulle kunna göra på två veckor (speciellt inte under jul).

Det är för att du inte använder Haskell. 😉

RadioAktivMakaron:

Trodde jag inte heller, men många skriptspråk skiljer sig en del från programspråk.

Not this shit again! Det är ingen skillnad på "scriptspråk" och "programspråk." Python kompileras till bytekod innan det körs, precis som Java, C# och Erlang; samma sak med PHP.

RadioAktivMakaron:

Man kan t.ex. sällan skapa program med samma funktioner i Java och PHP.

Du kan aldrig skapa program med samma funktioner i C++ och Haskell, betyder det att det ena är ett scriptspråk?


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Gentlernen:

Det är för att du inte använder Haskell. 😉

[crazy][crazy][crazy]

Kan skriva funktionellt i Python om jag känner för det, men det är inget jag tänker utsätta mig för.

Gentlernen:

Not this shit again!

Nu leker vi snällt, pojkar. Annars behåller jag idolbilden för mig själv! [no-no]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

blivande_japan:

Sming är en fördomsfull och otrevlig sexist med dålig andedräkt

Fan är inte du med för? [mad]


   
SvaraCitera

Åtta:

blivande_japan: Sming är en fördomsfull och otrevlig sexist med dålig andedräkt
Fan är inte du med för? [mad]

[bigsmile] blev lite kär i dig nu![love]

men för att svara på din fråga:

kanske för att jag är helt retarderad när det kommer till programmering???[confused]

men ah, om ni behöver ngn retarderad att skratta åt kan jag vara med kanske!![crazy] om det ej är bråttom osv[crazy]


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Blivande_japan:

men ah, om ni behöver ngn retarderad att skratta åt kan jag vara med kanske!!

Perfekt!


   
SvaraCitera

Åtta:

Perfekt!

iofs kom jag på att jag inte ens kan programmera grafik...


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Blivande_japan:

iofs kom jag på att jag inte ens kan programmera grafik...

Behöver inte vara grafiskt. Snubben ovan verkar ju vilja göra något i PHP, så då blir det ingenting grafiskt (om han inte sysslar med någon allvarligt shady mojo).


   
SvaraCitera

Åtta:

Behöver inte vara grafiskt. Snubben ovan verkar ju vilja göra något i PHP, så då blir det ingenting grafiskt (om han inte sysslar med någon allvarligt shady mojo).

aha, kanske gör ett försök då!


   
SvaraCitera

Åtta:

Kan skriva funktionellt i Python om jag känner för det

Ingen tail call elimination, extremt skitnödig lambdasyntax, rätt kraftigt begränsad stack - du kan lika gärna programmera funktionellt i C.


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Gentlernen:

Ingen tail call elimination, extremt skitnödig lambdasyntax, rätt kraftigt begränsad stack - du kan lika gärna programmera funktionellt i C.

Nu tycker jag att du tar en timeout innan du börjar med något language war!

Image


   
SvaraCitera

Åtta:

Nu tycker jag att du tar en timeout innan du börjar med något language war!

Jag säger bara att Python suger att programmera funktionellt i; som imperativt språk duger det utmärkt.


   
SvaraCitera

Åtta:

Snubben ovan verkar ju vilja göra något i PHP

Inget bestämt än, undrade bara om det var OK. Funderar på att leka lite mer med C#, var ett tag sen nu.

Gentlernen:

Not this shit again! Det är ingen skillnad på "scriptspråk" och "programspråk." Python kompileras till bytekod innan det körs, precis som Java, C# och Erlang; samma sak med PHP.

Vet inget om haskell, och känner ingen större lust att läst på just nu. Vad jag försökte säga från början var att PHP används (mest) inom webbutveckling medans Java, c#, c++ etc mest används för applikationsprogrammering. Krångla inte till det nu, ok? Jag fick svar på min fråga och nu kan vi lämna det här ämnet.


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Har nu börjat. Tänker på ett ofantligt liberalt vis kombinera Ungdomar.se med förvandling (och kanske genetik). Just nu håller jag på att skriva en modul för att skrapa hem diverse data från UM. Mitt största problem för tillfället är att jag kan dra hem informationen om jag söker på "Capture", men inte "enhimmelskdrog". Förstår inte varför.


   
SvaraCitera

Åtta:

Förstår inte varför.

Det är för att du inte...


   
SvaraCitera