Aviseringar
Rensa alla

Programspråk - vilket föredrar du?


Gentlernen:

Visual Basic

Jag sade ju att jag klickade fel, vad mer förklaring behöver du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemen:

Jag sade ju att jag klickade fel, vad mer förklaring behöver du?

Just ja, så var det ja...


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Hur funkar Erlang för mindre applikationer?

Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte(håller fortfarande på att lära mig) men erlangs styrkor är ju bla i distruberade system och jag kan tänka mig att det finns bättre språk för små applikationer.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

PHP

På tal om PHP, det här är ett felmeddelande jag fick:

Parse error: syntax error, unexpected T_PAAMAYIM_NEKUDOTAYIM, expecting '(' in /home/gentlemen/public_html/eh/func/Reciept.php on line 62

Googlade lite och hittade lite info från wiki:

wiki:

In PHP scope resolution operator is also called Paamayim Nekudotayim (Hebrew: פעמיים נקודתיים‎, pronounced [paʔamajim nəkudotajim])[where's the stress?], which means "twice colon" or "double colon" in Hebrew. It may be helpful to note that in some cases this error may occur when the $ symbol is not included in the use of a variable.


   
SvaraCitera

Måste nog säga Python. Har dock inte kodat så fasligt mycket i det. Plattformsoberoende, enkelt att programmera och multi-paradigm.
Sedan följande...

Åtta:

det går snabbt att få saker gjorda då det redan finns en miljon moduler för att göra det man önskar


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Visual Basic (specifiera version) (Du röstade på detta alternativ)

6.0.

Jag föredrar detta, då jag inte kan någon av de andra. Jag vet att folk säger att det suger, och jag är medveten o bristerna, men jag har (hittills) inte orkat lära mig något annat. Jag lär sätta igång med python/c# snart.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

C# (Du röstade på detta alternativ)

men jag har evig kärlek till C [love][love][love]


   
SvaraCitera

variabel:

men jag har evig kärlek till C [love][love][love]

Stockholmssyndromet?


   
SvaraCitera

gentlemen:

Stockholmssyndromet?

kan vara. First love annars 🙂


   
SvaraCitera

Perl. Känns som att sitta i en Unix miljö 24/7. Diggar C# också.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Annat (specifiera) (Du röstade på detta alternativ)

Vet ingen annan, utan röstade för att kunna se resultatet.


   
SvaraCitera
Gifted

Gentlernen:

Annat (specifiera) (Du röstade på detta alternativ)

Jag ÄLSKAR verkligen Mathematica!

Gentlernen:

EDIT: innan någon smartskalle kommer och besserwissrar sig om att man ska använda rätt språk för uppgiften - det här handlar om vilket språk du tycker bäst om, inte vilket som "är bäst."

Bra sagt!


   
SvaraCitera

C++ och VisualBasic är de enda jag provat på. VB var ett rent helvete, och C++ är väldigt avancerat med tusen miljarder funktioner vilket gör det svårt att lära sig helt. Jag har kollat lite på Python också, vilket verkade väldigt smidigt, men orkade inte. Har även provat DarkBasic vilket är ett väldigt BASIC språk, väldigt lämpat för att göra spel och sånt, och med väldigt bra tutorials och så, så att nästan vem som helst kan lära sig använda, men med massa reklam, onödiga funktioner och så.


   
SvaraCitera

FORTRAN!

Nä, men jag gillar Perl. Det lilla Ruby jag har pillat med har också varit trevligt. [cheers]


   
SvaraCitera

seriöst måste jag ändra mig till C, älskar det språket. malloc och pekare <3


   
SvaraCitera