Aviseringar
Rensa alla

Projektarbete


Ämnesstartare

Jag går sista året på gymnasiet och vill som projektarbete göra/starta ett kafé. Jag har frågat flera lärare vad dom tycker om idéen och dom tycker att det låter bra förutom min handledare som inte hittar någon koppling till min linje. Jag går samhäll-språk och jag är inne på miljövänligt- och fairtradespåret.

Kan ni hitta några andra/tydligare kopplingar med ämnet och linjen jag går?


   
Citera
Ämnesstartare

entreprenörskap borde väl gå att anknyta till vilket program som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Språkcafé.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ett engelskt café


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PUB!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kosjka:

entreprenörskap borde väl gå att anknyta till vilket program som helst.

Tydligen inte. Jag måste jag ha gått den enda ekonomikursen, företagsekonomi, för att kunna knyta an. Det var i alla fall vad min handledare sa.

Och de andra alternativen som språkcafé var inte tydligt nog. Man ska ju också ha med en frågeställning, en undersökning i projektarbetet och det ger väl ingen riktig grund till frågor antar jag.


   
SvaraCitera

Det är ju så olika från skola till skola vad som "knyter an till programmet". Café känns kanske inte så mycket >språk<, men desto mer >samhälle< om du ska satsa på fairtrade osv. Är inte samhälls-inriktningen tyngre än språkdelen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan nischa kafét. ha några bakelser från tyskland och några muffins från USA typ. sedan kan du ha en liten bok med historia bakom varje grej du säljer och där kan det stå på det språk som talas i landet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatsumi:

Det är ju så olika från skola till skola vad som "knyter an till programmet". Café känns kanske inte så mycket >språk<, men desto mer >samhälle< om du ska satsa på fairtrade osv. Är inte samhälls-inriktningen tyngre än språkdelen?

Jag tycker som du att det är vid samhälle tyngden läggs just för att det är större än de två språkkurserna jag läser.
Och som du säger så är det nog olika från skola till skola men jag tycker ändå att lärarna som arbetar på samma skola ska ha samma uppfattning, vilket de inte verkar ha.. Så det är konstigt.

Tack för förslagen! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

PUB!!!

YE OLDE PUBE puben? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett café i samhället.


   
SvaraCitera