Aviseringar
Rensa alla

Projektarbete?!


Ämnesstartare

Jag ska börja tredje året på omvårdnads programmet till hösten, men vi ska redan nu börja fundera på vad vi vill göra för projektarbete. Jag är lite inne på att göra en egen hemsida om t. ex. en sjukdom. Tycker ni att det låter som en bra idé? Vilken sjukdom saknar ni hemsidor om? Är det någon här som är duktig på att göra hemsidor och som kan ge mig tips om vad jag bör tänka på?

Tacksam för svar! 🙂


   
Citera

Vad har du valt för inriktning?
Välj ämne efter den.


   
SvaraCitera

Att göra en hemsida känns ju inte som så mycket omvårdnad. Använd något verktyg som typ Joomla eller wordpress om du inte kan göra hemsidor alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Vad har du valt för inriktning?
Välj ämne efter den.

Bra förslag! Jag fick välja mellan sjukvård och handikappomsorgen och jag valde då handikappomsorgen. Vad skulle jag kunna skriva om då?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

ChickiBull:

Att göra en hemsida känns ju inte som så mycket omvårdnad. Använd något verktyg som typ Joomla eller wordpress om du inte kan göra hemsidor alls.

Nej att göra en hemsida är ju inte omvårdnad, men innehållet ska handla om det! Jag tänkte använda Wordpress, för det vet jag hur det funkar.


   
SvaraCitera

Nian3:

Bra förslag! Jag fick välja mellan sjukvård och handikappomsorgen och jag valde då handikappomsorgen. Vad skulle jag kunna skriva om då?

Eugenics. :3


   
SvaraCitera

Nian3:

Vad skulle jag kunna skriva om då?

Jag har aldrig gjort projektarbete så det är svårt. Vet inte hur sådana ska utformas.

Inriktning handikappomsorg, innebär det att du läser utvecklingsstörning och funktionshinder? Kursen alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nasir:

Eugenics. :3

Jag hade faktiskt aldrig hört talas om det ordet så var tvungen att googla. Jag vet tyvärr inte riktigt om jag förstår vad det handlar om, men det lär ju vara ovanligt att det finns en hemsida om det i alla fall!


   
SvaraCitera

Att göra en hemsida känns ju inte så kul, de som behöver kolla upp sjukdomar kollar säkert på sjukvårdsupplysningens hemsidan [crazy]

Nian3:

handikappomsorgen

Kom istället på coola förlag om hur man kan göra samhället mer handikappanpassat, typ anpassade lekplatser för barn i rullstol och sådant [cool]


   
SvaraCitera

Nian3:

Jag hade faktiskt aldrig hört talas om det ordet så var tvungen att googla. Jag vet tyvärr inte riktigt om jag förstår vad det handlar om, men det lär ju vara ovanligt att det finns en hemsida om det i alla fall!

Jag bara skojade, det betyder rashygien.


   
SvaraCitera

Nintendo:

Kom istället på coola förlag om hur man kan göra samhället mer handikappanpassat, typ anpassade lekplatser för barn i rullstol och sådant [cool]

Ser genast en massa plattformar som kan flyga framför mig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Jag har aldrig gjort projektarbete så det är svårt. Vet inte hur sådana ska utformas.

Inriktning handikappomsorg, innebär det att du läser utvecklingsstörning och funktionshinder? Kursen alltså.

Okej ja det är nog inte så lätt. Med projektarbete så kan man göra så många olika saker. Att bara skriva ett arbete har jag hört inte ska ge lika bra betyg som om man hittar på något annat också. Jag går absolut inte bara på betygen, men vill ändå göra bra ifrån mig och det blir ju ett så pass stort arbete.

Ja precis, det är den kursen som jag ska läsa.


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Ser genast en massa plattformar som kan flyga framför mig!

[crazy] Men titta på lekplatser så ska de se att så många nog inte är anpassade efter rullstolsbundna [no-no] elakt ju. [cry] Och tänk på folk i rullstol får ej åka på vissa bussar och sådant, mhm.

Nian3:

Att bara skriva ett arbete har jag hört inte ska ge lika bra betyg som om man hittar på något annat också.

Skrev ett arbete och gjorde inget annat - fick MVG. Eller ja, vi intervjuade lite folk och så, för att ha referenser till arbetet, men inte så mycket mer.


   
SvaraCitera

Nintendo:

[crazy] Men titta på lekplatser så ska de se att så många nog inte är anpassade efter rullstolsbundna [no-no] elakt ju. [cry] Och tänk på folk i rullstol får ej åka på vissa bussar och sådant, mhm.

Dom får väl fan resa sig å gå som alla andra människor [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Att göra en hemsida känns ju inte så kul, de som behöver kolla upp sjukdomar kollar säkert på sjukvårdsupplysningens hemsidan

Nintendo:

Kom istället på coola förlag om hur man kan göra samhället mer handikappanpassat, typ anpassade lekplatser för barn i rullstol och sådant

Jo dem flesta kanske kollar på sjukvårdsupplysningens sida, men jag tycker ändå att det skulle kunna vara en bra ide att göra en egen hemsida också. Jag är inte riktigt den personen som är så mycket för att bara planera, utan jag vill gärna se ett resultat efteråt. Det känns som att försöka anpassa lekplatser för barn i rullstol mest blir något som det inte blir så mycket av tyvärr, om du förstår vad jag menar. Men det är en väldigt bra idé! [smile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

nasir:

Jag bara skojade, det betyder rashygien.

Hehe okej.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nintendo:

Skrev ett arbete och gjorde inget annat - fick MVG. Eller ja, vi intervjuade lite folk och så, för att ha referenser till arbetet, men inte så mycket mer.

Okej vad handlade ert arbete om?


   
SvaraCitera

Nian3:

Det känns som att försöka anpassa lekplatser för barn i rullstol mest blir något som det inte blir så mycket av tyvärr, om du förstår vad jag menar. Men det är en väldigt bra idé!

Jo, jag förstår men en hemsida känns så: "åh jag kom inte på något annat så jag slänger ihop en hemsida, lalal". [cute]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nian3:

Okej vad handlade ert arbete om?

Ungdomars syn på och bruk av alkohol och cannabis, typ.


   
SvaraCitera