Aviseringar
Rensa alla

Projektarbete?!


Ämnesstartare

Nintendo:

Jo, jag förstår men en hemsida känns så: "åh jag kom inte på något annat så jag slänger ihop en hemsida, lalal".

Hehe jo kanske det, men det lär ju ta ett tag att göra det också. Det är inget man slänger ihop på fem minuter om man vill att det ska bli bra.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nintendo:

Ungdomars syn på och bruk av alkohol och cannabis, typ.

Okej det är ju intressant. [smile]


   
SvaraCitera

Nian3:

Ja precis, det är den kursen som jag ska läsa.

Tänkte spontant:
Att integrera utvecklingsstörda i samhället, dock brett ämne.
Utvecklingsstörning och sexualitet.
Utvecklingsstörning, självbestämmande och integritet.

Finns massa smaskigt du kan skriva om.
Kombinera med din praktik. Skulle skippa hemsida. Gör intervjuer och sånt, med både utvecklingsstörda och personal. Det blir nog enklare för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Tänkte spontant:
Att integrera utvecklingsstörda i samhället, dock brett ämne.
Utvecklingsstörning och sexualitet.
Utvecklingsstörning, självbestämmande och integritet.

Tackar för ideérna! Har du gått/går omvårdnad?


   
SvaraCitera

Nian3:

Har du gått/går omvårdnad?

Aah, jag läser in det på komvux nu. Går psykiatri.

Praktisera på ett dagcenter för utvecklingsstörda på gymnasiet. De var sköna.


   
SvaraCitera

gör en wikipedia sida för då måste texten vara nog bra för att saker och ting ska få vara kvar 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Aah, jag läser in det på komvux nu. Går psykiatri.

Praktisera på ett dagcenter för utvecklingsstörda på gymnasiet. De var sköna.

Okej ja utvecklingsstörda är oftast väldigt jordnära och glada mest hela tiden tycker jag, även om deras humör snabbt kan skifta...


   
SvaraCitera

Nian3:

Okej ja utvecklingsstörda är oftast väldigt jordnära och glada mest hela tiden tycker jag, även om deras humör snabbt kan skifta...

gillar dom. Eller, dom flesta. Fanns några som var svåra att umgås med.
Praktiserade med autister året efter. Gillade det inte. Har du umgåtts med några autister? Det är svårt. Utvecklingsstörda är enklare. Mycket snälla och godhjärtande. Gillar att kramas.
Fick en kram av en autist. Han höll fast mig och jag fick panik.
🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Har du umgåtts med några autister?

Okej nej det har jag inte gjort. Jag har bara haft en praktikplats med utvecklingsstörda och tyvärr hade jag otur att handledarna där inte var de bästa...Vad har du för framtidsplaner då? Plugga vidare till något speciellt efter det eller söka jobb?


   
SvaraCitera

Nian3:

Jag har bara haft en praktikplats med utvecklingsstörda och tyvärr hade jag otur att handledarna där inte var de bästa...

Hade inte heller de bästa handledarna. Kände mig mer som en av brukarna än en praktikant. Men det kanske är bäst så.

Nian3:

Vad har du för framtidsplaner då? Plugga vidare till något speciellt efter det eller söka jobb?

Ska plugga vidare till psykdoktor.
Utbildar mig först till undersköterska för att få jobb, men anser även att alla som arbetar som tuppen i hönsgården ska vara en virrig höna ett tag innan den förtjänar en sådan position.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Hade inte heller de bästa handledarna. Kände mig mer som en av brukarna än en praktikant. Men det kanske är bäst så.

framtidstron lever:

Ska plugga vidare till psykdoktor.
Utbildar mig först till undersköterska för att få jobb, men anser även att alla som arbetar som tuppen i hönsgården ska vara en virrig höna ett tag innan den förtjänar en sådan position.

Precis, det kände jag också! Det mina handledare verkade tycka var svårt var hur de skulle sätta bedömningen på mig, alltså vad de skulle bedöma. Det ledde till att jag till slut inte fick någon bedömning alls...

Okej det låter avancerat och intressant, och du har säkert många års pluggande framför dig...men lycka till! [smile]


   
SvaraCitera

Nian3:

Det mina handledare verkade tycka var svårt var hur de skulle sätta bedömningen på mig, alltså vad de skulle bedöma. Det ledde till att jag till slut inte fick någon bedömning alls...

Skumt!

Nian3:

Okej det låter avancerat och intressant, och du har säkert många års pluggande framför dig...men lycka till!

Tack så mycket!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Skumt!

Ja det var det minst sagt!


   
SvaraCitera

Nian3:

Ja det var det minst sagt!

Min dumma chefpåstället skrev en standardbedömning "SNÄLL TJEJ" typ men sen skrev den jäveln med att jag var sjuk i några dagar. Där försvann chansen att använda det när man söker arbete! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Min dumma chefpåstället skrev en standardbedömning "SNÄLL TJEJ" typ men sen skrev den jäveln med att jag var sjuk i några dagar. Där försvann chansen att använda det när man söker arbete!

Jag förstår. Handledarna på min praktikplats blev sura för att jag var tvungen att gå till körskolan. jag tycker att dem borde ha lite mera förståelse.


   
SvaraCitera

Jag tycker du ska diskutera handikappsomsorgen utifrån olika perspektiv, kanske historiskt - se hur den utvecklats genom tiderna? Något sånt vore intressant.


   
SvaraCitera