Aviseringar
Rensa alla

Projektarbete, enkät: Hur lycklig är du?


Ämnesstartare

Klar [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ordnat.


   
SvaraCitera
Vision

hihu gjorde det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ponja:

kommer bli intressant och se ifall lycka faktiskt påverkas av religion eller inte.

Fast nu är din studie helt värdelös för att bestämma något sådant?...

Människor som redan från början är extra lyckliga/extra ledsna kanske är mer benägna att bli religiösa och så vidare. Det går såklart inte att dra någon vetenskaplig slutsats av din enkla survey.

...Om vi ska vara lite allvarliga: det verkar som att du på allvar tror att din studie är värd någonting, speciellt när det gäller kopplingen mellan religion och lycka, som verkar vara det enda du är intresserad av. Du borde läsa på lite om den vetenskapliga modellen.


   
SvaraCitera

Ponja:

tack! 😀 kommer bli intressant och se ifall lycka faktiskt påverkas av religion eller inte.

k1337oris:

Det går såklart inte att dra någon vetenskaplig slutsats av din enkla survey.

Men det skulle ändå onekligen vara intressant att se! Kanske något att gräva i? [wink]

Virvelvind:

Jag är troende men inte religiös, så jag var tvungen att ta icke-religiös..

Med religiös menas väl troende? [cute]

Basket_Case:

paganist med anknytningar till shinto

Vad är det? [blush]

MichelleMarie:

Publicera gärna resultatet här sen, intressant koppling mellan religion och lycka helt klart!

[smile]


   
SvaraCitera

Urfbert:

Med religiös menas väl troende?

nej, jag tror på gud men inte genom någon religion. Alltså icke-religiös [cute][confused]


   
SvaraCitera

Gjort.


   
SvaraCitera

Virvelvind:

nej, jag tror på gud men inte genom någon religion. Alltså icke-religiös [cute][confused]

Så kategorin troende hade varit bättre för att täcka in ännu fler?


   
SvaraCitera

Urfbert:

Så kategorin troende hade varit bättre för att täcka in ännu fler?

kanske.. hmm. det är en svår gränsdragning det där.. beror på vad man menar med att "tro".. Kanske kategorin "tror på gud"
det beror helt på vad du är ute efter liksom 🙂


   
SvaraCitera

Virvelvind:

det beror helt på vad du är ute efter liksom 🙂

Hm sant.[y]


   
SvaraCitera

Urfbert:

Hm sant.

svårt med såna där grejer [bigsmile] jag vet inte själv hur jag hade gjort [confused]


   
SvaraCitera

Virvelvind:

svårt med såna där grejer [bigsmile] jag vet inte själv hur jag hade gjort [confused]

Nej, och alla människor brukar ofta ha en alldeles egen uppfattning, och en del tar till det ord som beskriver bäst. Det är i alla fall min helt oprövade hypotes [crazy]


   
SvaraCitera

Lycka är för phonies


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Urfbert:

Vad är det? [blush]

Om shinto


   
SvaraCitera

Var det allt? Får jag inget "Du är en sån här och sån här människa"?


   
SvaraCitera