Aviseringar
Rensa alla

Projektarbete för naturare.


Ämnesstartare

Hej!
Snart börjar det bli dags för att komma på ett projektarbete och jag har nästan inga idéer. Jag skulle gärna vilja göra ett projektarbete som även kan ge mig betyg i biologi breddning och kemi breddning och tar gärna emot tips.

Jag är ganska intresserad av genetik och etiska aspekter, så det kanske skulle kunna vara något relaterat till det.

I alla fall, tips tas som sagt väldigt gärna emot.
Tack på förhand![smile]


   
Citera

Genetiska skillnader mellan olika folk grupper?


   
SvaraCitera

Gå runt på en strand o kratta alger skulle väl passa dig [smile]


   
SvaraCitera
Gifted

PennyPlutt:

genetik och etiska aspekter,

Hm.. Fråga runt på skolan om elever och deras föräldrars ögonfärg och blodgrupp etc, och sedan etiskt överväga vilka av dessa som lever med sina biologiska föräldrar...


   
SvaraCitera

Några tjejer i min klass sysslar med könssjukdomar, det verkar ganska intressant.

En annan har byggt ett terrarium till sina pilgiftsgrodor.

Själv läser jag matematik på universitetet som projektarbete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läste om en kille som byggde en tesla coil. Det kan ju vara något. Svårt dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla tips hittills! [smile]

DeathOrGlory:

Genetiska skillnader mellan olika folk grupper?

Ja, det skulle kanske vara något.. får fundera vidare på det.[cute]

nazgul:

Gå runt på en strand o kratta alger skulle väl passa dig [smile]

Hmm..kanske skulle kunna gå att göra något roligt av det.. annars låter det ganska intetsägande. Men nu ska jag inte vara sådan. ^^

Gifted:

Hm.. Fråga runt på skolan om elever och deras föräldrars ögonfärg och blodgrupp etc, och sedan etiskt överväga vilka av dessa som lever med sina biologiska föräldrar...

Skulle kunna vara något, men kan ju säga redan nu att jag inte skulle vilja att den uppsatsen kom ut på skolan. [crazy]

HobGoblin:

Några tjejer i min klass sysslar med könssjukdomar, det verkar ganska intressant.

Ja, kanske det.[smile]

Norjo:

Läste om en kille som byggde en tesla coil. Det kan ju vara något. Svårt dock.

Det skulle vara riktigt riktigt nice, men som du sa något svårt.. synd det.. >.>

__________

Kom gärna med fler förslag. [bigsmile][cute]


   
SvaraCitera

PennyPlutt:

Snart börjar det bli dags för att komma på ett projektarbete och jag har nästan inga idéer. Jag skulle gärna vilja göra ett projektarbete som även kan ge mig betyg i biologi breddning och kemi breddning och tar gärna emot tips.

Jag tycker du kan undersöka olika folkraser som judar, zigenare och andra intressanta folkraser.


   
SvaraCitera
Gifted

PennyPlutt:

men kan ju säga redan nu att jag inte skulle vilja att den uppsatsen kom ut på skolan.

Ah.. kanske inte


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera