Aviseringar
Rensa alla

Projektarbete i svenska


Ämnesstartare

Hej alla glada! Jag håller på med ett projektarbete i svenska där jag granskar skolan. Det skulle vara jättebra om ni kunde svara på en fråga till min studie.

- Varför går du i skolan?

Tacksam för svar! 🙂


   
Citera

Kennygoes:

- Varför går du i skolan?

för att ha något att göra och det ger antagligen större chans till jobb efter studenten om man har ett slutbetyg från gymnasiet även om man inte pluggar vidare.


   
SvaraCitera

Jag pluggar för att få ett jobb jag är nöjd med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tacksam för fler svar! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att ha något att göra på dagarna.


   
SvaraCitera
Åtta

Därför att jag gick en teoretisk utbildning i gymnasiet, och således inte har några officiellt dokumenterade färdigheter som skulle göra mig attraktiv för en arbetsgivare. Därför tycker jag att det är marginellt bättre att genomlida några år på universitet än att vara kroniskt arbetslös.


   
SvaraCitera

Myksa:

Jag pluggar för att få ett jobb jag är nöjd med.

Mest detta.

Men för att utveckla - tar genom utbildning in kunskap jag inte skulle klara av att få på egen hand, det mest utstickande i detta fall är branscherfarenhet eftersom min utbildning fokuserar på praktiskt kunskap snarare än teoretisk.


   
SvaraCitera

Kennygoes:

- Varför går du i skolan?

För om man vill ha ett jobb överhuvudtaget måste man i stort sett ha en utbildning, visst gymnasiet är frivilligt men om man inte går på gymnasiet och läser vidare har man inte särskilt stor chans att få jobb...


   
SvaraCitera

Kennygoes:

- Varför går du i skolan?

för att bli högskolebehörig.


   
SvaraCitera