Aviseringar
Rensa alla

Projektarbete Psykos


mynona

isola:

Som sagt så är det hur man än vrider och vänder på det slöseri med skattepengar och något som går att åtala för. Sedan är ju detta ett projektarbete och inget väldokumenterat arbete för att förbättra ngt.

Det förändrar inget av de argument jag redan har räknat upp. De kvarstår oemotsagda. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Det förändrar inget av de argument jag redan har räknat upp. De kvarstår oemotsagda. 

Det tycker jag att det gör. Som redan skrivet så dokumenterar journalister allt och går sedan ut i media om det är värt att skriva om, vilket då kan förändras. Här är det en random människa som inte verkar alltför smart som mest verkar ha kommit på detta på vinst och förlust och sedan i en lokal spelat upp en film från när hon lurade människor på en bro och ställt fram en sjukhussäng och sedan fått stående ovationer från kultursnobbar. Det fanns alltså inget att uppnå här ens från början.


   
SvaraCitera
mynona

isola: Det tycker jag att det gör.

Det tycker inte jag. I så fall får vi helt enkelt fortsätta ha olika åsikter. Kanske handlar det också om skilda åsikter om mentalvården: jag associerar mentalvården med övergrepp. 

isola: Som redan skrivet så dokumenterar journalister allt och går sedan ut i media om det är värt att skriva om, vilket då kan förändras. Här är det en random människa som inte verkar alltför smart som mest verkar ha kommit på detta på vinst och förlust och sedan i en lokal spelat upp en film från när hon lurade människor på en bro och ställt fram en sjukhussäng och sedan fått stående ovationer från kultursnobbar. Det fanns alltså inget att uppnå här ens från början.

Jag har redan besvarat detta. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Det tycker inte jag. I så fall får vi helt enkelt fortsätta ha olika åsikter. Kanske handlar det också om skilda åsikter om mentalvården: jag associerar mentalvården med övergrepp. 

Jag har redan besvarat detta. 

Visst finns det fel i den vården precis som i alla andra men den är livsviktig och bältning och tvång (vilket jag antar att du syftar på) är nödvändiga ting när någon är så pass dåliga att de är en direkt fara för sig själva och andra.

Nej det har du inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är som sagt absolut för att alla instanser överallt ska synas i sömmarna, men då ska det göras på riktigt för att det inte ska bli såhär. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

riktigt jävla lame-ass skitkonst är det ju

känner att den aspekten kraftigt överskuggar eventuellt moraliskt dilemma 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har flera gånger lurat försökt lura folk till att tro att jag är störd pga. nyfikenhet 
Kan förstå att det verkar konstigt och onödigt men det är väl bra att ngn frisk kan ge sin syn på hur det är att vara inlagd/psykvården?

Nackdelen är ju 1) resurserna som "slösas" bort (kunde gått till en som behöver dem mer) 2) förtroendet för framtida patienter kan påverkas negativt 
finns säkert fler nackdelar men de ovan tkr jag är starkast Argument för att inte uppmuntra hennes konstprojekt alltför mkt. 

Däremot, med tanke på hennes historia, tkr jag det var ganska ok att hon gjorde som hon gjorde. tänker, spontant, att det skulle vara värre om ngn gjorde det 100% pga. provokation, nyfikenhet m.m.
ist för att faktiskt undersöka och se - ur friska ögon - hur man blir bemött om folk tror man ä störd i huvudet.

har formulerat mig hastigt och skrivit slarvigt så ngt kanske blev fel, orkar ej kolla igen.
Kort svar: 50/50


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dt var inte helt rätt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: mja gränsen mellan ogenomtänkt och mod är väl rätt hårfin

det har jag inte tänkt på faktiskt. Vad e mod liksom osv   


   
SvaraCitera