Aviseringar
Rensa alla

Projektarbete: Skriva och publicera en roman


Har du kollat in Vulkans hemsida? Gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Jag går NV, och skriva en roman är inte direkt relaterat till någonting inom biologi, fysik, kemi eller så eftersom det är till hundra procent ren fantasi, men får jag inte kommer jag att göra det ändå. Jag har bestämt mig och jag tänker inte låta någon stoppa mig.

Ok, men går det inte att kompromissa? Skriva om något som har med fysik/kemi/biologi/matte att göra? Typ om en forskare? För annars kommer du la kugga på den punkten, om dom nu vågar eftersom det ligger en hel del arbete bakom en roman.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

jo, men om du bara vägrar o sätter dig på tvären när hon säger åt dig att det måste vara programrelaterat så skulle inte jag direkt tycka att du är särskilt sammarbetsvillig

Då får hon väl tycka det då.

Även om jag hade fått IG eller till och med streck för projektarbetet, men skrivit en högkvalité roman, fått den publicerad och den sålde i hundra tusentals exemplar, hade jag inte brytt mig ett dugg om det betyget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

streck för projektarbetet

streck kan du inte få, lämnar du in en tändsticka eller en halvrutten paprika så får du iaf betyg i kursen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Har du kollat in Vulkans hemsida? Gör det.

What's that? [confused]

kirgizistan:

Skriva om något som har med fysik/kemi/biologi/matte att göra? Typ om en forskare?

Nej, jag vill inte bli en ghost writer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

streck kan du inte få, lämnar du in en tändsticka eller en halvrutten paprika så får du iaf betyg i kursen

ok

Men du fattar vad jag menar iaf..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Nej, jag vill inte bli en ghost writer.

Vad har spökskrivning med naturrelaterade ämnen eller forskare att göra? Spökskrivare blir du ju först om du t. ex. publicerar boken i forskarens namn osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Vad har spökskrivning med naturrelaterade ämnen eller forskare att göra? Spökskrivare blir du ju först om du t. ex. publicerar boken i forskarens namn osv.

Jag vill inte skriva en bok om en forskare i en sorts ghost writer stil kanske jag borde skrivit istället.

Jag har en värld i min fantasi, och jag vill skriva en bok om det, och det är vad jag tänker göra, oavsett vad mina lärare säger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skriv boken på fritiden då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är som att jag skulle banga mattelektionerna för att skriva en bok liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Måste inte ni göra grupparbeten?

I min skola rekommenderar läraren att vi gör det, men det tänker fan inte jag[crazy]

funderade på att skriva en roman först, men jag vet inte, nu har jag nog kommit på lite andra tankar.


   
SvaraCitera

Avatar:

What's that?

Ett förlag. Man lägger upp sin bok på nätet och folk kan köpa den därifrån. Den trycks först efter att folk ha köpt boken och på så sätt slipper man trycka upp 500 böcker som aldrig blir sålda.

Om en bok säljer riktigt bra tror jag att Vulkan kan välja att ge ut den som vanligt.

Vad hade du tänkt att skriva för bok?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Vad hade du tänkt att skriva för bok?

En fantasyroman i en magisk värld som handlar om tre personer som måste slåss mot den enas onda bror som ville ha all makt själv.

Det låter lite mesigt just nu men mina idéer jag har nu gör att storyn kommer bli feting.

Har redan börjat spåna på den eftersom jag ska bli författare så måste jag läsa och skriva mycket.

uppenbar:

Man lägger upp sin bok på nätet och folk kan köpa den därifrån. Den trycks först efter att folk ha köpt boken och på så sätt slipper man trycka upp 500 böcker som aldrig blir sålda.

Fan smart gjort utav dom ändå. Tänkte göra ungefär samma sak, att sälja mina böcker individuellt på min hemsida, fast i .pdfer, och samtidigt leta efter ett förlag som skulle vilja trycka upp mina böcker ifall folk var intresserade av att ha en bok istället för ett pdf dokument. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Skriv boken på fritiden då.

Jag gör det också, men vill ha det som projektarbete.

respons:

Det är som att jag skulle banga mattelektionerna för att skriva en bok liksom.

Om det inte har någon som helst nytta, varför inte? Jag kommer inte läsa Matte E, för jag kommer aldrig att behöva använda sån avancerad matte under min författarkarriär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Nej, jag vill inte bli en ghost writer.

Ok, just wanted to help.


   
SvaraCitera