Forumet - Projektarbetet

Projektarbetet

604 0 24
alla säger olika saker så nu vänder jag mig hit (gillar inte vår syv)

måste man ha minst G på projektarbetet för att få ta studenten/kunna söka till någon utbildning? [shake]

börjar få lite panik för jag borde ha arbetat med det typ 90h/100h men har väl gjort typ 10h HEHEHE [cry] vet att jag får skylla mig själv osv men iaf
ska såklart kämpa mot ett G men behöver veta hur pass mycket panik jag borde ha

Spana också in:

enhimmelskdrog:

men har väl gjort typ 10h HEHEHE [cry] vet att jag får skylla mig själv osv men iaf

Glöm inte bort att du kan inte få sämre betyg för sent inlämnat arbete och du kan lämna in det tills betyget är satt inför slutbetyget. Normalt sätt görs inte detta förrän i sista veckan av maj.
enhimmelskdrog:

men det var nån som sa att man inte fick det [mad] och jag tror på allt jag hör så nu är jag confused

Vad denne nog menade var att du inte får ett slutbetyg, vilket betyder att du mer eller mindre måste plugga på folkhögskola eller komvux för att få söka in till högskolan. Studenten är bara en examensfest.

enhimmelskdrog:

vet inte riktigt vad skillnaden är men det låter som att betygsdokumentet är något mamma kommer bli besviken över

Garanterat! [smile]
enhimmelskdrog:

men.. jaha [shake] blir förvirrad

Alliansen gick till val med det, men det var uppe och röstades ner i höstas. Det finns dock fortfarande en chans att dem skjuter in förslaget igen i slutet av april tillsammans med resten av deras sista förslag innan mandatperioden löper ut. [smile]
enhimmelskdrog:

aha, fast vill inte plugga där :( men det är ju bra om det finns osv!

Absolut, för alla dem skoltrötta eller för dem som på grund av andra förhinder inte klarade av skolan, borde inte bestraffas och förnekas chansen att rätta upp sitt liv i framtiden.

Bara sjukt att på så sätt isolera folk till okunskap och fattigdom. [sad]