Aviseringar
Rensa alla

Prometheus


Ämnesstartare

jäääääääääääävlar vad bra den var!! inte lika bra som Alien men ändå bättre än alla andra Alien filmerna och den bästa filmen jag sett på länge

fick mig dock att fundera på om vi är infödda eller om vi kom utifrån, kanske inte hade med filmen att göra men kom att tänka på det. jag hatar att inte veta. vill leva länge och se om vi nånsin kommer hitta nåt


   
Citera
Ämnesstartare

Har kollat på första och andra Alien-filmen idag och ska se de andra samt Predator-filmerna för att göra mig redo inför Prometheus 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Har kollat på första och andra Alien-filmen idag och ska se de andra samt Predator-filmerna för att göra mig redo inför Prometheus 😉

haha jäklar vad nördigt, men grymt kul! kan nog erkänna att jag själv är lite nördig med. Prometheus är ju en prequel så den är ju egentligen etta så hade tänkt se de andra nu imorgon för att förfölja det hela [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

haha jäklar vad nördigt

Har knappt sett någon av de andra innan så måste ju se dem ändå 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Har knappt sett någon av de andra innan så måste ju se dem ändå 😀

haha amen okej, då är det inte lika nördigt. mer bra tillfälle att se dem [y]


   
SvaraCitera

Prometheus. Den var okej.
Eller ja, okej den var väldigt bra som film, men som en del av Alien-franchisen?
-Njaeeeee.

Jag har jävligt mycket invändningar mot denna film. Är det någon annan som har sett den som kan tänkas diskutera lite?

Rekar lite efterfråga innan jag lägger ut mina tankar.


   
SvaraCitera
Paseo

Prometheus och Bob är kul


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Prometheus

och Bob

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Paseo:

Prometheus och Bob är kul

Fan du hann före mig!![mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RakatKadaver:

Prometheus. Den var okej.
Eller ja, okej den var väldigt bra som film, men som en del av Alien-franchisen?
-Njaeeeee.

varför inte? den var som ettan men ändå inte. den hade iaf den dära creepiga, äckliga klaustrofobiska känslan över sig som ettan har. tycker den passar perfekt in bland Alien-franchisen.

tror många kommer hata den pga just detta att den inte hade en Alien som sprang runt och dödade folk som i t.ex. tvåan. tycker jag är mycket bättre. Alien ska inte vara b-action


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Väntar på att den kommer utanför bio, orkar inte med 3d : c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har svårt att komma över den BEDRÖVLIGA ålderssminkningen på Guy Pearce.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Har knappt sett någon av de andra innan så måste ju se dem ändå 😀

Har du sett de andra förut? 3 och 4 suger hårt (som i, "nu tar vi en bra film med en bra uppföljare och gör en as-skitkass trea, sen när folk blir arga för att treans slut suger gör vi en fyra som ska rätta till det - men den blir ÄNNU SÄMRE!)

Har inte sett prometheus men hört att den ska vara rätt kass och rätt annorlunda i stilen. Mer starship troopers och mindre alien.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sitter och lyssnar på radio1 och dom pratar om det nu (eller ja, jag lyssnar ju på ett äldre program men ja). Hör att den ska vara rätt OK genus-vis och så gillar jag Noomi Rapace och ska nog se den.


   
SvaraCitera

patrick bateman:

varför inte?

Småsaker som jag tänker på.

Känslig information trynar bakom dessa skuggade boxar.
Dold text: Jag undrar vad för koppling självmordet i början hade till filmen i sig.
Jag undrar varför David agerade som han gjorde. Han var för slug. Att han arbetade direkt under Weyland var förstått, såklart. Men varför lurade han Dr Holloway att dricka det sörjan ? Var det enbart för att se ifall hon skulle bli befruktad? Vad skulle de få ut av det?
Och varför blev Fifield en övernaturligt stark hulk av syran?

Hjälp en broder att förstå!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Väntar på att den kommer utanför bio, orkar inte med 3d : c

mm jobbigt med 3D men här var den faktiskt bra och inte ivägen. brukar vara tjatig men funkade här, gjorde dock ingen större skillnad

men du borde se den på bio. är en biofilm. ser sjukt snyggt ut

André Vifot Haas:

Har svårt att komma över den BEDRÖVLIGA ålderssminkningen på Guy Pearce.

haha den var onödig ja. varför inte bara ha med en gamling istället?

genus:

Sitter och lyssnar på radio1 och dom pratar om det nu (eller ja, jag lyssnar ju på ett äldre program men ja). Hör att den ska vara rätt OK genus-vis och så gillar jag Noomi Rapace och ska nog se den.

Noomi var bra. gillade henne inte i Sherlock Holmes 2 men här var hon bra.

RakatKadaver:

Småsaker som jag tänker på.

Dold text: haha självmordet kan jag erkänna att jag inte heller har förstått än. fast en kompis som är nörd sa att man ska se den 2 gånger innan man dömer för mycket för man förstår bättre då. haha David kanske bara var ond? var la inget mer än exprimenterande tror jag. kommer inte riktigt ihåg ens. vad var det de tänkte göra nu igen med Noomi innan hon anföll och tog ut saken ur sig? sedan varför den killen blev till hulken har jag ingen aning heller. måste se den igen känner jag

jag störde mig dock inte på detta.


   
SvaraCitera