Aviseringar
Rensa alla

Prometheus


Ämnesstartare

patrick bateman:

mm jobbigt med 3D men här var den faktiskt bra och inte ivägen. brukar vara tjatig men funkade här, gjorde dock ingen större skillnad

Får så ont i ögonen efter ett tag : /


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Får så ont i ögonen efter ett tag : /

haha jag med fast tror det beror på att jag har linser.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Får så ont i ögonen efter ett tag : /

Måste säga att jag tyckte den här var rätt bra. Inte så överdrivet mycket, tyckte inte jag fick samma jobbiga ont i ögonen som jag har fått annars.

Men helt slöseri med det här jävla 3D hela tiden, spyr SF i näsan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jörg Buttgereit:

Har du sett de andra förut?

Mog1 att avregga 😛
som jag skrev har knappt sett.
ska se 3.an och 4.an någon gång i veckan.
1.an och 2.an var inga WOW-filmer direkt men de var helt okej.


   
SvaraCitera

patrick bateman:

jag störde mig dock inte på detta.

Nähepp.
För jag tänker lite så att David inte kan vara ond i och med att han är en android. Han är till för att lyda.
Men rätta mig om jag har fel, men jag vill veta vad det var han lydde för något. Vad ordern var.
Lite som man fick reda på i Alien.


   
SvaraCitera

hönzgoggel:

Måste säga att jag tyckte den här var rätt bra.

Hade du några spekulationer kring filmen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RakatKadaver:

Nähepp.
För jag tänker lite så att David inte kan vara ond i och med att han är en android. Han är till för att lyda.
Men rätta mig om jag har fel, men jag vill veta vad det var han lydde för något. Vad ordern var.
Lite som man fick reda på i Alien.

nej han är ju inte ond precis som Bilbo inte var ond i ettan. vad var bilbos order nu igen? varelsen skulle till jorden, alla var expendables. nåt sånt. stämmer ju att man inte fick reda på hans order här. vetefan vad Guy Pearce hade sagt åt honom. vi vet ju att Guy Pearce ville leva för alltid eller vad det nu var han ville, det var väl det enda han ville? kanske hade med det att göra på nåt knepigt sätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska se den imorgn


   
SvaraCitera

RakatKadaver:

Hade du några spekulationer kring filmen?

Nä.


   
SvaraCitera

patrick bateman:

varelsen skulle till jorden, alla var expendables.

Precis.
Dold text: Men jag har tänkte lite. Orden måste vara förknippad till att mr Weyland ville bli helad, på något sätt.
Det är en scen där David står och pratar över någon comlink med Mr Weyland när han då hade sagt "Try harder".
Det är alltså ordern som gjorde att han testade sörjan just för att se vad för effekt den hade på kroppen. Dr Holloway bröts ned av den och Elisabeth Shaw blev befruktad. Allt i hopp om att hitta det Weyland var ute efter.

hönzgoggel:

Nä.

Så min korte och konciste vän.
Du vill inte hjälpa mig en otillfredsställd filmcyniker med hans spekulationer?

Jag alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidskon:

ska se den imorgn

dela gärna med dig av vad du tyckte [smile]

RakatKadaver:

Precis.

Dold text: jag beundrar ditt minne. glömde helt bort den scenen. då låter det ju rätt vettigt ändå ju. vi vet att gubben ville bli hel och leva länge och var på väg att dö. han sa åt David att försöka hårdare, alltså är han desperat och David börjar experimentera för att hitta lösningar och skit. det är en slutsats jag är hyfsad nöjd med iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såg Alien igår inför Prometheus. Pepp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varning obs allihopa se inte 3d det va fett ovärt och 3d-effekterna va dåliga, det var suddigt och ibland såg man dubbelt. (ja jag använde glasögonen)
ångrar att jag såg den i 3d, skulle nog tycka det vore lättare att se filmen utan den skiten.

patrick bateman:

dela gärna med dig av vad du tyckte [smile]

mysigt stereotypiska karaktärer man vet precis var man har och som hanteras korrekt filmen igenom, kanske den kommer undan med detta så lätt genom att inte göra anspråk på att förklara deras intentioner mer än nödvändigt och låter en del passera.
det finns exempelvis ingen scen där alla skeppmedlemmar i något sentimentalt, halvt uppgivet ögonblick berättar sin uppväxthistoria i ett par meningar var, upptäcker sina likheter innan den mest osympatiska snappar av alla med någonting om att han bara bryr sig om sig själv innan monstret kommer en gång till och äter upp nästa.
men den har några djupa fläckar här och där, lagom dos action och gegg i förhållande till spänningsmoment. helt ok men trots detta inte så engagerande som jag hade hoppats.
kändes som filmen va en uppbyggnad på en uppföljare: den svarar inte särskilt utförligt på sina egna frågor och avrundar inte ovetandet till effektsökande antiklimax heller.
skulle välkomna en sån om den behåller samma mystik och tempo, samtidigt skulle jag vara lika nöjd om det hela hade slutet med who the fuck cares och så dör allihopa.


   
SvaraCitera
Issen

Håller med om att vänta så jag slipper 3D. Pallar inte skiten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den visas utan 3D också, nu på bio.


   
SvaraCitera