Aviseringar
Rensa alla

Propavan, theralen, sertalin, atarax, lyrica och så vidare.


Ämnesstartare

lilasmet:

du har* borderline.

en person som har borderline är en borderliner,så dom kallar,så jo,man är borderliner.

lilasmet:

Vill prata med en person iaf 1½månad som lyssnar och minst 2timmar åt gången, sen kan personen få säga vad den tror är fel

lätt att fixa ju

lilasmet:

Ska vara väldigt tydlig nästa gång och säga att jag inte tänker ta signalsubstansrubbande innan de gått med på en ordentlig utredning

mja,du kanske inte visste att d är d som medicinerna är till för,ialf vissa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

lätt att fixa ju

Nej tydligen inte då jag inte fått en på 2år. fått många mindre utredningar som inte givit mig mycket då psykvården inte funkar ö.h.t.

Tözen:

mja,du kanske inte visste att d är d som medicinerna är till för,ialf vissa

fattade inte men okej


   
SvaraCitera

lilasmet:

Frågar hellre ungdomar med erfarenhet från medicinen än litar på min läkare som spenderar 1timme åt mig och rabblar mediciner och skriver ut recept utan att lyssna på mig och ni är inte läkare så ni skriver inte ut, ni kan däremot ge råd som läkare INTE kan ge.

Det framgår inte av tråd starten vad du vill ha hjälp med. Du vill inte äta något ssri preparat, så mycket har jag förstått. Lyrica kan fungera, men det vet du inte förens du har provat. Ät dig genom läkemedelsdjungeln så hittar du nog rätt för eller senare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pajasen:

Det framgår inte av tråd starten vad du vill ha hjälp med. Du vill inte äta något ssri preparat, så mycket har jag förstått. Lyrica kan fungera, men det vet du inte förens du har provat. Ät dig genom läkemedelsdjungeln så hittar du nog rätt för eller senare.

Vill inte äta mig igenom eftersom jag oftast mår hyffsat ok(om man ser till de senaste 3månaderna), har några olika lägen, tycker mest min ångest är jobbig men de veckor jag mår bra så har jag det väldigt sällan. Sen går de perioder då jag mår dåligt och då har jag ångest nästan jämt. Vill inte förstöra mig själv och mina fina perioder med massa medicin.
Vill bara ha hjälp med ångesten via tabletter och sedan se om DBT vore något för mig[smile]
Vad jag förstått tar man inte bara lyrica utan ett till piller(en till medicin alltså), äre rätt eller fel?

Det jag vill ha hjälp med är helt enkelt bara åsikter, kanske någon provat de olika preparaten, vad rekommenderas, har någon provat DBT och såvidare[zzz]


   
SvaraCitera

lilasmet:

Vad jag förstått tar man inte bara lyrica utan ett till piller(en till medicin alltså), äre rätt eller fel?

Det vet jag inget om. Lyrica har många användningsområde där behandling mot "generaliserat ångestsyndrom" är ett av de. Det kan faktiskt fungera riktigt bra, men sådant varierar från person till person.

lilasmet:

Det jag vill ha hjälp med är helt enkelt bara åsikter, kanske någon provat de olika preparaten, vad rekommenderas, har någon provat DBT och såvidare

Stesolid och Xanor är effektiva mediciner mot ångest, men det kan du nog glömma att få utskrivet. Däremot så närmar du dig dessa allt eftersom du äter dig igenom allt annat som finns på marknaden, det är s.a.s. den sista anhalten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pajasen:

Det vet jag inget om. Lyrica har många användningsområde där behandling mot "generaliserat ångestsyndrom" är ett av de. Det kan faktiskt fungera riktigt bra, men sådant varierar från person till person.

Mjo, men jag har mest ångestattacker, så det är helst de jag vill kunna ta något mot så länge medans jag väntasr på mig DBT[party]
Jag gillar inte det faktum att fass säger:
Det är viktigt att ta LYRICA-kapslarna regelbundet och vid samma tidpunkt varje dag.
Mycket vanliga biverkningar som kan påverka fler än 1 person av 10 är angivna nedan:
Yrsel, trötthet

Vanliga biverkningar som kan påverka fler än 1 person av 100 är angivna nedan:
Ökad aptit
Känsla av upprymdhet, förvirring, förändrad sexuell lust, irritabilitet
Nedsatt uppmärksamhet, klumpighet, minnesstörning, darrning, svårighet att tala, stickande känsla
Dimsyn, dubbelseende
Svindel
Muntorrhet, förstoppning, kräkning, väderspänning
Svårighet att få erektion
Svullnad i armar och ben, berusningskänsla, gångrubbning
Viktökning

Jag har liksom små perioder när jag går upp i varv och blri väldigt upprymd, jag vill helst inte spä på dessa varför jag tror SSRI inte är rätt för mig. Jag har redan dessutom grymt dåligt minne och är lätt irriterade och har preis blivit 3m tjockare. vill inte ha lyrica.

Pajasen:

Stesolid och Xanor är effektiva mediciner mot ångest, men det kan du nog glömma att få utskrivet. Däremot så närmar du dig dessa allt eftersom du äter dig igenom allt annat som finns på marknaden, det är s.a.s. den sista anhalten.

Mjo benso vore väl fint. Har försökt se om det finns några bra mediciner mellan atarax och benso och det verkar inte så.
Fan vad frustrerande allt är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

Ska även påbörja något som kallas DBT, erfarenheter någon?

Vet en UM:are som genomgår det nu tror jag, kan be henne slänga dig ett PM? Vet inte om hon vill att jag ska namedroppa...

OT: Titeln fick mig osökt att tänka på Kristet Utseendes låt Under Kemiska Änglars Vingar, vilken inleds med textraderna:
"hibernal stesolid risperdal theralen, sylopropt lpt och lsd
cisordinol akineton fenemal exelon
//
legigan atarax propavan fluaxon"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det värt det?


   
SvaraCitera

lilasmet:

Jag gillar inte det faktum att fass säger:

Läkemedel från USA, biverkningslistan har hängt med. Som bekant gillar jänkarna att helgardera sig, det är inte så hemskt som det låter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Vet en UM:are som genomgår det nu tror jag, kan be henne slänga dig ett PM? Vet inte om hon vill att jag ska namedroppa...

Vore jättesnällt om denne umare nu vill vara anonym men ändå kan tänka sig att höra av sig till mig, vore grymt snällt![smile]

Mawns:

Är det värt det?

Formulera om frågan, jag fattar ej.

Pajasen:

Läkemedel från USA, biverkningslistan har hängt med. Som bekant gillar jänkarna att helgardera sig, det är inte så hemskt som det låter.

nej men det lät inte som någon höjdare då jag mer troligt har borderline/är bipolär. vill inte spä på det beteendet och vill verkligen inte gå upp i vikt och jag oh tider.. neei. men överläkarn för avdelningen är i england och skulle komma tillbaka denna vecka så jag får se vad som händer då.


   
SvaraCitera

lilasmet:

nej men det lät inte som någon höjdare då jag mer troligt har borderline/är bipolär. vill inte spä på det beteendet och vill verkligen inte gå upp i vikt och jag oh tider.. neei. men överläkarn för avdelningen är i england och skulle komma tillbaka denna vecka så jag får se vad som händer då.

Det är bara att hoppas på det bästa. Tyvärr har många av de mediciner som fungerar för många även en tendens att medföra biverkningar, det är lite pest eller kolera över det. Men i grund och botten får du nog göra en avvägning över vad som, i längden, kommer att hjälpa dig mest.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pajasen:

Det är bara att hoppas på det bästa. Tyvärr har många av de mediciner som fungerar för många även en tendens att medföra biverkningar, det är lite pest eller kolera över det. Men i grund och botten får du nog göra en avvägning över vad som, i längden, kommer att hjälpa dig mest.

Ja precis, men känns inte så kul att ta medicin mot depression när jag inte ens tror jag har någon med biverkningar som det jag vill bli av med.

Jaja, nu hoppas jag läkaren hör av sig denna vecka.


   
SvaraCitera

lilasmet:

Ja precis, men känns inte så kul att ta medicin mot depression när jag inte ens tror jag har någon med biverkningar som det jag vill bli av med.

Jaja, nu hoppas jag läkaren hör av sig denna vecka.

Det får vi hoppas.

Om du inte vill äta några mediciner, vilket jag kan förstå, så rekommenderas regelbundenhet i tillvaron och hurtfriska promenader.
[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BUMP!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pajasen:

Stesolid

fick jag utskrivet fast min läkare vet att jag vid ett tillfälle kan dricka upp en flaska theralen... Theralen fungerar utmärkt på mig, atarax gör ingenting, propavan och lergigan ger mig ryckningar, vilket jag ibland tagit bara för att "straffa" mig själv så att jag inte kan sova. Men min personliga favorit är helt klart zopiklon!

Jag har stor tendens att missbruka medicin, jag älskar mediciner, mest för den placeboeffekt som infinner sig.

Jag har nu börjat på zyban (efter två år på fluoxetin), vilket enligt min nya läkare bara är beprövat i antidepressivt syfte i USA. Men han vill inte ta ut den eftersom jag precis fått den. Förresten så är jag jävligt trött på att byta läkare HELA tiden.

Jag ska iaf börja på DBT snart, äntligen. Undrar också hur det går till. Speciellt med gruppgrejen, hatar att vara i grupp.


   
SvaraCitera