Aviseringar
Rensa alla

Prostituerad


Ämnesstartare

Är prostituerad och "hora" samma sak?


   
Citera
Ämnesetiketter

allt e underodrdnat yin o yang.... peace.......


   
SvaraCitera

Ja                  


   
SvaraCitera

Ganon:
Ja                  

Nej för hora är könsbundet men det är inte prostituerad :pPPppppPPPppPpPPPPPpPP


   
SvaraCitera

Järn:

Nej för hora är könsbundet men det är inte prostituerad :pPPppppPPPppPpPPPPPpPP

Finns manliga horor som kallas just horor.


   
SvaraCitera

Är det inte olika ord för dom som tar betalt och inte tar betalt också? Jag har hört att det är hora som inte tar betalt och prostituerad som tar betalt. Men i grunden är det kanske samma?


   
SvaraCitera

Ganon:

Finns manliga horor som kallas just horor.

http://www.ne.se/hora/205023 :pPpPppPpppP


   
SvaraCitera
Yaren

Ja, men hora är mer ett skällsord


   
SvaraCitera
Exner

Nej, hora är vad den prostituerade gör.


   
SvaraCitera

Mollybolly:
Är det inte olika ord för dom som tar betalt och inte tar betalt också? Jag har hört att det är hora som inte tar betalt och prostituerad som tar betalt. Men i grunden är det kanske samma?

det är väl mer att folk använder "hora" som ett skällsord för "lättfotade" tjejer.


   
SvaraCitera

Olika benämningar för samma fenomen, men eftersom den ena är nedvärderande och den andra mer neutral skulle jag inte påstå att det är samma sak.


   
SvaraCitera

Alla är vi horor, prostituerade säljer sex.


   
SvaraCitera

Mollybolly:
Är det inte olika ord för dom som tar betalt och inte tar betalt också? Jag har hört att det är hora som inte tar betalt och prostituerad som tar betalt. Men i grunden är det kanske samma?

slampa, är såna som inte tar betalt. hora och prostituerad är samma men oavsett vad så är det skitdumt att nedvärdera folk, i synnerhet tjejer, som har mycket sex. slampa och liknande ord borde ut ur språket


   
SvaraCitera

Nachac: Olika benämningar för samma fenomen, men eftersom den ena är nedvärderande och den andra mer neutral skulle jag inte påstå att det är samma sak.

+1. Detta.

dazed: Alla är vi horor, prostituerade säljer sex.

Och så kan man också se på det. Blink


   
SvaraCitera

Mollybolly:
Är det inte olika ord för dom som tar betalt och inte tar betalt också? Jag har hört att det är hora som inte tar betalt och prostituerad som tar betalt. Men i grunden är det kanske samma?

Hora betyder delvis kvinnlig prostituerad, men även äktenskapsbryterska eller ogift kvinna som ligger.
Källa:  http://www.ne.se/hora/205023


   
SvaraCitera