Aviseringar
Rensa alla

Protein shake @ GYM


Ämnesstartare

Funkar det att blanda en protein drink med mjölk i en shaker innan man går till gymmet och ta med den ditt, och sedan dricka den direkt efter gympasset? Finns det inget risk att näringen försvinner? Har hört något om detta men kommer inte ihåg mkt, därför jag frågar er.


   
Citera
Ämnesstartare

Blanda den med vatten så får du mer resultat av den då mjölken och proteinet lägger sig som en klump i magen


   
SvaraCitera

Lär ju smaka arsel om inte annat. Att näringen skulle försvinna låter helt befängt i mina öron.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen fara alls!


   
SvaraCitera

men låt bli att fuska och stå ut med den vidriga smaken, ditt jävla mongo >_>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har även 6g kreatin som måste tas, kan jag blanda ner det i shaken samtidigt som jag tar proteinpulvret? Då blandar jag allt med vatten och inte mjölk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enligt vad jag tror (orkar inte söka på nätet) så ska man försöka ta kreatin när man inte käkar. Alltså blandar du en shake med antingen vassle eller maltodextrin så ska du försöka ta kreatinet vid en annan tidpunk.


   
SvaraCitera

Ja, det går. Blanda inte med mjölk om du är smart. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinga:

så ska man försöka ta kreatin när man inte käkar

Det är ju de som är bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visste att jag inte hade rätt men men. Kreatin är iaf överskattat. Funkar nog för vissa. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinga:

Funkar nog för vissa.

För mig. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör som oss boxare mixa 5 ägg mjölk och kako och se ifall du gillar det. annars ät mycket kött fisk och kyckling 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinga:

Blanda den med vatten så får du mer resultat av den då mjölken och proteinet lägger sig som en klump i magen

Lite roligt att protein löst i mjölk som är flytande skulle anta fast form och lägga sig som en klump i magen.

Blanda med mjölk säger jag, då mjölk innehåller naturligt vassleprotein det med, så då för du en extra proteinskjuts av det, + att det är godare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DU verkar ju jävligt smart du. Ja det antar fast form. XD


   
SvaraCitera

dinga:

mjölken och proteinet lägger sig som en klump i magen

vad i helvete snackar du om?


   
SvaraCitera