Aviseringar
Rensa alla

Protein


Complicated:

Gymgrossisten säger jag bara.

korv.

Njäe. Gymvaruhuset har nog det mest prisvärda proteinet.


   
SvaraCitera

passaro:

Njäe. Gymvaruhuset har nog det mest prisvärda proteinet.

Storpack 7,5kg Whey-FX 120kr/kg
Storpack 8kg Whey-80 121kr/kg

OUFFFFF [crazy]


   
SvaraCitera

hönzgoggel:

OUFFFFF [crazy]

Fuck då. Men Whey-80 smakar ju fan apa.[shake]

Kunde knappt dricka det. Eller om det var Whey-100, kommer inte riktigt ihåg, någon av dessa iaf!


   
SvaraCitera

passaro:

Fuck då. Men Whey-80 smakar ju fan apa.[shake]

passaro:

Kunde knappt dricka det. Eller om det var Whey-100, kommer inte riktigt ihåg, någon av dessa iaf!

Men lär ju inte va så stor skillnad med tanke på att det är samma märke och samma typ av pulver.

Vilka smaker har du prövat? Banan är win imo.


   
SvaraCitera

hönzgoggel:

Vilka smaker har du prövat? Banan är win imo.

Testade deras vanilj. Skitäckligt.

Kör med whey-FX jordgubb, den är god.


   
SvaraCitera

passaro:

Testade deras vanilj. Skitäckligt.

Ganska grattis att lyckas pricka den smaken som är äcklig oavsett tillverkare. [crazy]


   
SvaraCitera

passaro:

Testade deras vanilj.

Haha, den var ju underbar. Kunde inte äta vanlig mat på en vecka, för att smaken satte sig så djupt [shake]. Spetsade med kakao dock! [y]


   
SvaraCitera

hönzgoggel:

Ganska grattis att lyckas pricka den smaken som är äcklig oavsett tillverkare. [crazy]

😀
ON whey, deras vanilj är faktiskt riktigt god!

Men ska testa andra smaker nu, nästan bara kört med vanilj. ^^

Fast mintchoklad måste ha varit den äckligaste.[tard]


   
SvaraCitera

hönzgoggel:

TV-shopsdyrkarn har talat.

Tv-shop är ju underbart. Vem vill inte köpa det där "fettminsknings"- bältet som skakar runt all vätska i kroppen, eller vad den nu ställer till med [love]


   
SvaraCitera

Renesmee:

Haha, den var ju underbar. Kunde inte äta vanlig mat på en vecka, för att smaken satte sig så djupt [shake]. Spetsade med kakao dock! [y]

Det gjorde den ännu mer vidrig, tycker jag. Att smaken satte sig så djupt. [sad]


   
SvaraCitera

Renesmee:

Tv-shop är ju underbart. Vem vill inte köpa det där "fettminsknings"- bältet som skakar runt all vätska i kroppen, eller vad den nu ställer till med [love]

Du är ironisk va?

passaro:

ON whey

Men då får man ju öppna plånboken också. Fast jag måste hålla med om att ON har nice smaker. Gillar 100% whey golds chokladsmak.


   
SvaraCitera

hönzgoggel:

Du är ironisk va?

Var det där ens en fråga. Ja, är svaret.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Om du ska minska på fettet runt magen så är det ju bra övningar för magen som krävs.

Och att du går ned i fettvikt. Alltså att du deffar eller liknande.

Detta citat:

Renesmee:

Innan träningen gör ju i princip ingen nytta.

Säger emot detta:

Renesmee:

Det bästa är egentligen att strunta i allt vad kosttillskott innebär, och bara äta mat med mycket proteiner i istället.

Varför är det motsägande? Jo, därför att proteinpulver är koncentrerad "mat". Du kan alltså äta det precis som riktig mat, gainer eller whatever och kroppen kommer använda näringsämnena i pulvret. Du sparar inte all mat du skulle ätit under dagen till precis efter träningen, varför göra det med pulver?

Jag håller ändå med dig att det är godast efter träning och att det känns som att kroppen återhämtar sig och mår bra om man dricker det efter träning men det funkar förmodligen lika bra om man dricker det innan eller som mellanmål.

Hur länge har du tränat och hur tränar du själv Renesmee?

Renesmee:

har jag hört.

Det verkar som du har virat in dig och pratar lite i nattmössan. Gör en sammanfattning eller något så vi kan förstå dig.

//TrainingGround


   
SvaraCitera

Dennis:

Och att du går ned i fettvikt. Alltså att du deffar eller liknande.

Alltså åh, jag är så trött på hur du alltid ska argumentera emot, och alltid mena på att du har rätt - precis i allt när det gäller träning.

Dennis:

Du sparar inte all mat du skulle ätit under dagen till precis efter träningen, varför göra det med pulver?

Okej, jag bör förtydliga det jag menade med att man skulle strunta i pulvret (sa inte att man måste göra det): Pulver kan vara dyrt, mat är förhållandevis billigt. Det är minst lika bra att käka mängder av protein/kolhydrater (beroende på vad man tycker är bäst) - och skippa pulvret (som oftast ligger runt 500kr, om man vill ha bra skit). Man får väl helt enkelt räkna ut hur mycket energi man gör av med, och sen ersätta det med mat.

Alltså: pulver är inget man absolut måste dricka, eller har jag fel? Man kan gott ersätta med vanlig mat.

Dennis:

Hur länge har du tränat och hur tränar du själv Renesmee?

Jag tränar knappt längre, eftersom jag fått en s.k. "skada". Men annars så körde jag vikter och sånt ett tag (på ett sjukt överskattat gym). Det var dock inte riktigt min grej.. Så annars har jag mest tränat mycket hemma. Styrka varvat med löpning. Svårt att säga hur länge, för det har pendlat.


   
SvaraCitera