Forumet - Proteindrycker-muskelbyggande

Proteindrycker-muskelbyggande

3318 0 117
tjenna, nu äre så här att jag har börjat träna thaiboxning, och jag är ungefär 170cm och väger typ 60kg, någon som vet nå bra Proteindrycker-muskelbyggande för själva sporten thaiboxning ?, för man gör av med mkt Energie. och jag är riktigt dålig på sånt där med pulver och vad man ska ha, just nu har jag "gainer mega recovery". men jag skulle vilja testa nå nytt, så om någon har nå att rekommendera så äre bara att hojta till. tack iförhand.[y]

Spana också in:

hönzgoggel:

Berätta mer... [wink]


Är väl den som jag känt har fungerat bäst för mig, sedan att den är god att dricka. Sedan smaksätter de på naturligt vis. Naturligtvis inte enbart, men stor del, är nog en av anledningarna till att den faktiskt är god.

Dessutom rätt billig. Klumpar inte heller.

Har provat en hel del värdelöst, vidrig smak och klumpar som bara den.[tard]
WaterTiger:

Protein är viktigt men för att bygga muskler måste du öka i vikt,och för det behövs kalorier, så utöver att du käkar mycket mer protein eller tar protein pulver så måste du framförallt äta större portioner utav din mat alternativt fler måltider.


jo jag vill öka i vikt men jag vet inte vad jag ska typ äta för att må bra men även öka vikt :P, man ska väll inte precis käka hambrugare hela tiden :P, vad rekommenderar du att man kan käka för mat för att få i sig de rätta sakerna ?
japansgrill:

så om någon har nå att rekommendera så äre bara att hojta till. tack iförhand


Jag håller med dig, det finns tusentals olika tillverkare och märken. Det finns till och med näst intill identiska produkter från samma företag som de har valt att döpa till två olika saker. I vilket fall, du vill ha hjälp med ett proteinpulver som hjälper dig bygga muskler i samband med träningen? Perfekt!

Det viktigaste när det gäller muskelbygge är träning, kost och sömn. Jag är inte så insatt i thaiboxning, så träningen får du sköta själv! [bigcheers] Och jag tror att du vet att du åtminstone behöver dina 8 timmar av sömn per natt. [wink]

Enligt de studier och rapporter jag har läst och satt mig in i är den absolut viktigaste tidpunkter för byggstenar till musklerna i samband med träningen, det vill säga precis innan och precis efter.

Innan träning är det viktigt att ladda upp med en proteindryck bestående av både högvärdigt protein och snabba kolhydrater. Ja du hörde rätt! Trots alla hälsorön som säger att man ska undvika snabba kolhydrater är det precis vad din kropp behöver innan och efter träningen.

Innan träningen behöver du proteinerna och de snabba kolhydraterna för att få ut näring och aminosyror i blodet, så att musklerna snabbt och enkelt kan suga åt sig de när de blir utsatta för arbete.

Efteråt behöver du likväl samma kombination av snabba kolhydrater och protein som innan, för att förkorta återhämtningstiden och ge kroppen "råmaterial" att bygga upp de nedbrutna musklerna av.

Vassleprotein eller så kallad "Whey Protein" på engelska är väldigt bra, baserat på egna erfarenheter. När det gäller kolhydrater skulle jag rekommendera maltodextrin, som är en sorts modifierad kolhydrat som har extremt högt GI (142). Det vill säga, maltodextrin går ut i blodet väldigt snabbt. Att jämföra med rent glukos (druvsocker) som har GI (100).

Mitt tips är alltså att leta efter ett pulver som har båda dessa grupper. Försök att undvika sötningsmedel eftersom dess effekt på människan ännu inte är fastställd.

Lycka till!

/Rickard
japansgrill:

jo jag vill öka i vikt men jag vet inte vad jag ska typ äta för att må bra men även öka vikt :P, man ska väll inte precis käka hambrugare hela tiden :P, vad rekommenderar du att man kan käka för mat för att få i sig de rätta sakerna ?


Kött(Rostbiff,lövbiff etc), Kyckling,Ägg,Fisk(lax är bra),Feta såser (Fett är bra).. Sen måste man inte hålla en perfekt diet. Om du ska hålla en låg vikt behöver du en perfekt diet men du som ska öka i vikt kan du med gott samvete dra i dig en och annan hamburgare osv. Undvik att äta skräp,godis och dricka läsk hela tiden bara.
Virtus:

maltodextrin,


är det dom dära 2 jag ska leta efteR?:) jag är helt kass när de kommer typ "vassleprotein" jag har ingen aning om vad sånt gör osv [crazy]. men iaf, kan man typ blanda olika sorters pulveR?, isf ska man minska till hälften av båda sorterna då eller ?:), jag har just börjat träna så jag vet ingenting om såndär [n] men tack iaf :)

Virtus:

Vassleprotein