Aviseringar
Rensa alla

Proteinpulver?!


Ämnesstartare

Tja! 🙂
Första inlägget här!
Jag behöver lite hjälp....
Jag är 17 år och är 178cm ca 63kg jag har simmat sen jag var liten så jag är ganska bredaxlad men min jag är ganska smal,
nu när det har varit sommarledigt med simmningen har jag gymmat ofta ca 5ggr i veckan.
Men mitt problem är att nu när simmningen har dragit igång igen (gymmar 1-2 ggr i veckan )så såg det ut som att jag blev "spinkigt" av simmningen.
Nästan som de musklerna jag byggt upp under sommaren bryts ner :/

Jag äter ju sådär halvmycket om dagarna lite godis då och då!
MEn nu har jag tänkt att köpa proteinpulver och ska man köra på Wehy 80?
Jag vill inte väga mer än 70kg men jag vill att mina muskler ska framhävas!
I sommras hade jag magrutor och nu har ser det ut som jag bara är smal!

Är tacksam för snabba svar!


   
Citera
Lounge

jävla wannabe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle rekommendera att träna oftare. Det e inte så jobbigt som man tror, man har alltid tid[crazy]
Tror inte simningen bryter ned musklerna[rolleyes] Simning är ett bra komplement till gymmandet

Proteinpulvret är inget måste. Däremot är det viktigaste är att du försöker äta upp dig(ät som ett jävla monster)
Det är det viktigaste när du bygger muskler. Har du svårt att få i dig tillräckligt kan du ta hjälp av gainers som innehåller mycket kalorier.

Dock är proteinpulver jävligt behändigt å Whey 80 funkat finfint[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du måste träna betydligt mer om det ska ge utdelning.


   
SvaraCitera

ät riktigt och träna mer, varför ska alla ta till massa jävla medel ?


   
SvaraCitera

Creator:

jävla medel

håller med. ät inte protein i någon form. ett jävla medel är vad det är.


   
SvaraCitera

hönzgoggel:

ät inte protein i någon form

Klart han ska äta protein, men i riktig form ! Kyckling och fisk är perfekt.


   
SvaraCitera

Creator:

Klart han ska äta protein, men i riktig form ! Kyckling och fisk är perfekt.

riktig.............................................................................


   
SvaraCitera
sincan

Creator:

ät riktigt och träna mer, varför ska alla ta till massa jävla medel ?

För att det är mer ekonomiskt och bättre ur miljösynpunkt att äta vassleprotein än köttprotein. Du måste äta jävligt mycket kött för att komma upp i samma protein-nivåer som i tex en whey-80-shake.


   
SvaraCitera

sincan:

För att det är mer ekonomiskt och bättre ur miljösynpunkt att äta vassleprotein än köttprotein. Du måste äta jävligt mycket kött för att komma upp i samma protein-nivåer som i tex en whey-80-shake.

Säger du det så, jag håller mig till livsmedel.


   
SvaraCitera

Ganska enkelt. Du har slutat träna som du gjorde, och du simmar vilket förbrukar kalorier. Det du behöver göra är att träna mer, om de nu inte är 2 helkropp du kör?
annars är 3-4 split bra. Men det är maten som är det viktigaste, Proteinrik mat och kcal-överskott är det som gäller.
Får du inte i dig tillräckligt med protein eller vill göra det enklare finns det som sagt proteinpulver,Inga konstigheter bara naturligt mjölk protein. Har du svårt att få i dig tillräckligt med kcal kan du tex lägga till 1-2 liter rödmjölk per dag, öka fettet du steker med eller dubbla smöret i såser osv. En gainer är proteinpulver utspätt med Maltodextrin.


   
SvaraCitera

Om du ska köra på proteinpulver så ta något bra ist för whey80 som är bland det sämsta som finns på marknaden. Sen som många sagt så proteinerna får du lätt i dig genom en bra kost. Men finns inte så många bra forskningsrapporter på hur man påverkas av pulver.

Kan vara så att det ger andra effekter än att kroppen bara använder proteinet till muskeluppbyggnad. Så visst kan det hjälpa. Det du får göra är att testa och så märker du om du vill fortsätta! 🙂

I övrigt lyssna på Simonua


   
SvaraCitera