Aviseringar
Rensa alla

Proteintillskott för andra anledningar än att bygga muskler?


Ämnesstartare

Tja. Jag har bestämt mig för att försöka tappa 5-6 kilon tills i sommar. Jag vill då inte bygga muskler, utan tappa fett, så jag styrketränar inte, utan försöker jogga och tar långa promenader (idag gick jag 9.7 kilometer) ungefär tre gånger i veckan. Det enda jag gör som inte är cardio-träning är att jag gör 15 crunches och benlyft när jag vaknar och innan jag går och lägger mig.

Jag har börjat notera vad jag stoppar i mig, och använder mig av gyminee.com för att se vad jag får i mig. Jag har helt slutat med godis och läsk, då jag insåg att bara en 200g chokladkaka ger mig mer än hela dagsbehovet av fett! Jag var rätt chockad.. och äcklad. :p

Nu är grejen att jag tydligen får i mig på tok för lite proteiner enligt gyminees rekommendation. Kolhydrater, fett och energi är rätt lätt att hålla (lite krångligt att hålla ner kolhydratnivån ibland). Så jag gick och köpte proteintillskott. Det jag undrar är om detta är en fungerande lösning? Nu får jag i mig det protein som rekommenderas. Är det så att proteintillskott endast ska användas av de som styrketränar?

Och när jag ändå är på g, så kan jag passa på att fråga om ni tror detta kan funka? Jag är 181cm lång och väger 75 kilo, jag vill gå ner till 69-70kg. Om jag håller en bra och varierad diet, tar promenader/joggingturer och äter proteintillskott, kan jag förlora dessa kilon innan sommaren?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

ellkay:

Är det så att proteintillskott endast ska användas av de som styrketränar?

Nej, det kan användas av alla, tillexempel vegetarianer som kan ha svårt att få i sig protein den vanliga vägen. (Tillexempel av mig, dock styrketränar och löptränar jag också)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ah vad bra! Då fortsätter jag med mina två mintchokladproteindrycker varje dag 😀 Tack för svar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera