Aviseringar
Rensa alla

Proteintillskott


Ämnesstartare

z i n:

Oekonomiskt, hur tänker du nu? Det är väl för att spara pengar (och tid) som man köper proteintillskott?

Nej, det är som sagt oftast helt onödigt om man har en någorlunda bra kost. Att köpa ett pulver för några hundra varannan månad är oftast inte ekonomiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JKNUG:

Nej

Jo, det är det visst det. Vad skulle annars den vanligaste anledningen till att folk köper det vara menar du?

JKNUG:

det är som sagt oftast helt onödigt om man har en någorlunda bra kost. Att köpa ett pulver för några hundra varannan månad är oftast inte ekonomiskt.

Om man inte har ett behov av extra protein är det såklart onödigt, men då är det ännu mer onödigt att köpa mer kött.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

z i n:

Jo, det är det visst det. Vad skulle annars den vanligaste anledningen till att folk köper det vara menar du?

För de tror man behöver det? 1-1,5 g protein per kroppskilo räcker. Sedan talar jag mest till nooben, trådskrivaren här och jag tror inte han behöver proteintillskott, han är 16, har hormoner och mammas mat, stfu and grow!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JKNUG:

Vi säger såhär, TESTA. Det är lagligt och funkar det så kan man ju köra på.

Jawohl.

JKNUG:

Sedan talar jag mest till nooben, trådskrivaren här och jag tror inte han behöver proteintillskott, han är 16, har hormoner och mammas mat, stfu and grow!

Hahaha! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JKNUG:

För de tror man behöver det?

De flesta som använder det tror jag faktiskt får ut något av det...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

z i n:

De flesta som använder det tror jag faktiskt får ut något av det...

Ja, de flesta av det tillskottet som jag har köpt (Whey class) har sagt att det ger önskad effekt och inga magproblem osv...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De flesta användarna som har kommenterat* skulle det ha stått...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Protein och kolhydrater säger jag bara. Det är det som behövs!
Käka fiberika kolhydrater med lågt GI. Bra för prestationsförmågan, uthålligheten och explosiviteten!

Jerkix:

Hihi, jag föredrar att kalla mig själv för ungdom dock. 🙂 Men i och för sig har jag ett par föräldrar, därför måste jag vara ett barn. Du också!

Ungdom/barn..samma sak för mig. Men vi använder ordet ungodm det är bättre!

Jerkix:

för återhämtningens skull.

Okej. Ja...
Jag kan ju inte avråda dig egentligen då det inte är skadligt. Tycker mer det är onödigt OM man inte äter som man bör.

http://www.twinlab.se/produkter/opti_fuel.php
Detta är det jag råder dig att använda.
Det är vad mina 2 vänner själv råder MIG att använda. Högt utbildade personliga tränare från S.A.F.E

z i n:

Det är väl för att spara pengar (och tid) som man köper proteintillskott?

Nej. Man köper proteintillskott för att gå upp i massa då man inte kan äta mer mat än man ska. Det är som sagt ett tillskott...

Man ska inte se ett tillskott som en ersättning av mat, om det är så du tänker med att spara tid och pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MikaelH:

Nej. Man köper proteintillskott för att gå upp i massa då man inte kan äta mer mat än man ska. Det är som sagt ett tillskott...

Vad menar du med "inte kan"?

Självklart kan man få i sig allt via vanlig mat, men det är dyrare och jobbigare, därför tar man till proteintillskott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet dock inte om det finns på hemsidan du är medlem men det kvittar totalt! Twinlab har sjukt bra produkter, kanske kostar mer än annat, det vet jag dock inget om. Men kvalité före kvantité. Kör på den!

Nu blev jag i alla fall sugen på deras färdiga "shake" som brukar finnas att köpa på gym.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det därför jag har fått finnar på sistonde? Har nämligen druckit runt 5 Gainomax Recovery efter träning i typ en månad xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lär dig äta mat först, sen kan du anvädna tillskott. Pulver ger inte resultat utan en rad andra faktorer gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Värdelöst att bara inta protein efter träning. Då kan du lika gärna bara inta kolhydrater. Annars slösar du bara pengar.

EDIT:
Sen tycker jag inte att man ska dissa proteinpulver. Det är näring i pulverform. Att ta en gainer* efter att man tränat som jag gör är skitbra för att jag inte hinner äta vanlig mat inom en rimlig tid på grund av stora avstånd.

EDIT 2:
*Gainer är Protein + Kolhydrater

EDIT 3: [cry]
Kanske ska förklara varför det värdelöst att bara ta protein efter träningen. Okej det är inte värdelöst, men osmart. Jag vet inte exakt de tekniska detaljerna men ungefär så här är det: Efter träning så har dina musler förbrukat glukos. Käkar du bara protein omvandlas det bara till glukos men det gör kolhydrater också.

Du kan ju köpa typ whey 80 och blanda med maltodextrin eller nåt så har du en gainer.

Men att käka mycket på dagarna är viktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

etthundrafyrtio:

Kanske ska förklara varför det värdelöst att bara ta protein efter träningen. Okej det är inte värdelöst, men osmart. Jag vet inte exakt de tekniska detaljerna men ungefär så här är det: Efter träning så har dina musler förbrukat glukos. Käkar du bara protein omvandlas det bara till glukos

Källa?


   
SvaraCitera

Elrian:

Är det därför jag har fått finnar på sistonde? Har nämligen druckit runt 5 Gainomax Recovery efter träning i typ en månad xD

har du deras recept eller är du bara rik? .. det är typ 100 spänn efter varje session...[chocked]


   
SvaraCitera