Aviseringar
Rensa alla

Prov i Geografi


Ämnesstartare

Alltså vi ska har prov i geografi ganska snart. Jag känner mig rätt säker, men samtidigt inte. Vi ska kunna 47 europa länder å huvudstäder, samtidigt får vi läxor varje dag å jag hinner inte med ett jävla skit (Har fotbollsträning på Tisdagar, Torsdag å Fredagar) Så jo jag tänkte att jag skulle pratar med min lärare om att minska antalet av läxor ,från 6-7 till 4-3 kanske? Men det enda jag inte vågar att jag är rädd för att pratar med henne. Hon skriker åt oss alla elever å speciellt åt mig eftersom jag är typ en bråkigaste i klassen ahhahahahah
. Vad ska jag kunna göra? Hon lyssnar absolut inte på mig eller på nån, hon vill att allt ska vara perfekt för henne...... Jag hinner förfan inte med allting.


   
Citera
Ämnesstartare

Om hon vill att allt skall vara "perfekt" så bör hon verkligen inte "skrika". Hon bör taga det lugnt och lyssna till eleverna som hon haver hand om. Om du anser att det är för mycket hemuppgifter så bör du tala med henne eller annan person på skolan som kan minska eller förenkla dessa uppgifter.
   Hade dock för mig att det endast fanns max 44 länder som räknas till Europa? Om man inte räknar Ryssland, Turkiet och liknande..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

underbarapastan02: Vi ska kunna 47 europa länder å huvudstäder

http://online.seterra.net/sv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sånt är livet. Hade också geografi prov nyss. 60 länder 60 huvudstäder 30 berg och 30 floder på en vecka. Då hade jag tre andra prov den veckan också samt spanska glosor. Så det är bara att bita i det sura äpplet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Sånt är livet. Hade också geografi prov nyss. 60 länder 60 huvudstäder 30 berg och 30 floder på en vecka. Då hade jag tre andra prov den veckan också samt spanska glosor. Så det är bara att bita i det sura äpplet.

Hahahha herre jävlar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:

Hahahha herre jävlar

Det sa jag med när vi fick allt det här. Men det gick inte att göra något åt. Vi får egentligen inte ha såhär mycket på våran skola men igen lärare ville flytta sitt prov så det fick bli så Gråter


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Det är normalt:) hur kan du ha 6-7 geografiläxor i veckan man har ju inte geografi varje dag i en vecka? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

missdaisy :
Det är normalt:) hur kan du ha 6-7 geografiläxor i veckan man har ju inte geografi varje dag i en vecka? 

Men 6-7 läxor per veckan, det är svenska, no/so, hemkunskap å så vidare... hahaha helt fuckade 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

http://online.seterra.net/sv

100% Yees!

Håller med, Seteera är ett jättebra program för att lära sig om vart områden heter/ligger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag håller på med Setera i fucking 5 timmar per dag, det har typ fastnat i hjärnan nu... hahahahah. men sen när det är prov så kommer jag får hjränsläpp (alltså då glömmer jag allting) Men Sverige och Stockholm kan jag i allafall 2000 % sure.

Xuzkie:

100% Yees!

Håller med, Seteera är ett jättebra program för att lära sig om vart områden heter/ligger.


   
SvaraCitera

Schism:

http://online.seterra.net/sv

Seterra is the best  way to go! Goda tider!


   
SvaraCitera

underbarapastan02:

Men 6-7 läxor per veckan, det är svenska, no/so, hemkunskap å så vidare... hahaha helt fuckade 

Det är fullkomligt normalt att ha så många läxor, jag hade så många läxor i högstadiet eller mer. Jag hade den värsta so-läraren någonsin hon sket i att man hade andra läxor eller massor av prov! Du kan försöka att prata med andra läraren? Gå in på Seterra det är den bästa  sidan för att kunna kartan. Jag kunde alla Afrikas och Asien länder och huvudstäder utantill:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aa , fick 92 av 94 på provet så det gick ganska bra ändå!!! Seterra hjälper verkligen!!

missdaisy :

Det är fullkomligt normalt att ha så många läxor, jag hade så många läxor i högstadiet eller mer. Jag hade den värsta so-läraren någonsin hon sket i att man hade andra läxor eller massor av prov! Du kan försöka att prata med andra läraren? Gå in på Seterra det är den bästa  sidan för att kunna kartan. Jag kunde alla Afrikas och Asien länder och huvudstäder utantill:)


   
SvaraCitera

underbarapastan02:
Aa , fick 92 av 94 på provet så det gick ganska bra ändå!!! Seterra hjälper verkligen!!

well done! 🙂 du måste vara stolt! 


   
SvaraCitera