Aviseringar
Rensa alla

pruttig kisse


Ämnesstartare

haha jo, det är såhär att jag har en katt på runt 7 månader som går runt och pruttar hela tiden, och det luktar inte mumsmums direkt .. och jag kan ju passa på att säga att hans matvanor är brutala för den delen, han äter precis allting och i väldiga mängder också .. dessutom har han blivit rätt knubbig på senaste tiden, så jag undrar ifall det är någon som vet hur man 1) får honom att prutta mindre, och 2) inte går upp så mycket i vikt ? åh fy, jag känner mig elak som vill banta honom fast han är så liten, men det kan ju inte vara hälsosamt för en kattunge att väga hur mycket somhelst liksom .. [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Kork i rumpan=win


   
SvaraCitera

Haha! [bigsmile] You made my day [smile]


   
SvaraCitera
Jeay_L

Min moster hade en katt som hade problem med fetma, och den katten fick bara mat på bestämda tider, bestämd mängd och så med ett dietfoder.. Dock var det en innekatt..

Min familj har utekatter och vi har inte haft det problemet, eller visst nog har dom gasat ett antal ggr men inte ovanligt mkt!


   
SvaraCitera

konstigt att han pruttar när han äter en massa konstiga saker.
låt honom enbart äta torrfoder.


   
SvaraCitera

Sluta mata den med mat som får den å skita så mycket då xD


   
SvaraCitera

Ha en skål med torrfoder som han får äta av när han vill. Snåla med godsaker. Bjud honom inte på människomat. Se till att han är avmaskad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

Kork i rumpan=win

ahah epic win [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inget bra namn:

ahah epic win [bigsmile]

[chocked]


   
SvaraCitera

raally:

text

hahahah :D, morgonens lol :P. sluta ge den så mkt mat då. o ja, jag vet, kattpruttar är hemska :(. hade min katt i knät i klappa honom på magen o sen va det inte mysigt längre [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ge den torrfoder (rekommenderar det märket som är med på bilden) å dosera som det står att man ska dosera på påsen.
sen kan du ju ge den skinka, filmjölk eller nått annat uppskattat på helgen. funkar bra för oss [y]

Image


   
SvaraCitera

inget bra namn:

ahah epic win [bigsmile]

[wink]


   
SvaraCitera

Se till att han bara käkar torrfoder, kanske något annat IBLAND [no-no]


   
SvaraCitera
Hando

Torrfoder som andra säger kan ju vara ett sätt...sen så är det väl inte så bra för så unga katter att äta sig feta på ditt och datt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, tack alla som har svarat seriöst [smile] vilket var ett par stycken, högst ovanligt här måste jag säga [wink] ska nog ta och prova torrfoder som alla säger, den där royal canin får lillen käka nu. haha, hoppas gaserna försvinner bara [rolleyes]


   
SvaraCitera