Aviseringar
Rensa alla

PS3-jailbreak .. sanning eller myt?


Ämnesstartare

​​Jailbreak sanning eller myt?

Jailbre​ak video 1

Jailbreak video 2

Att PS3ans krypteringsnycklar blev dumpade för ett tag sedan är ingen nyhet. Men nu ska man alltså kunna göra en backup på Sina köpta spel från Sin köpta skiva till hårddisk och sedan spela Sina köpta spel ifrån hårddisken?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

http://www.ps3hax.net/2010/08/elotrolado-ps-jailbreak-review/

lite mer info för nyfikna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

diverse internetställen (neogaf, gbatemp och haxnetwork t.ex.) har väl gått från att vara skeptiska till relativt övertygade iom att creddiga personer inom hackningscenen vouchat produkten.

så jag skulle väl personligen säga att jag tror på det hela.

ifall inte sony lyckas täta det misstänker jag att kinakloner dyker upp för en hundradel av priset och isåfall skulle jag nog kunna tänka mig köpa en sån förutsatt att det inte har för stora konsekvenser iom att jag haft problem med diskläsare innan och har haft vissa problem med lagg som skulle kunna lösas med snabbare datainläsning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kosjka:

ifall inte sony lyckas täta

Hur ska Sony lyckas täta ett, isåfall, fysiskt hål i systemet som detta är? Alla PS3or går att köra som debug ifall man har rätt USB-dongle. Det enda som Sony i värsta fall kan stoppa är onlinespelandet genom att tvinga att nya spel använder senaste släppta firmware. Eller att speltillverkarna ser till så att spelfilerna är över 4GB och inte går att backupa på hårddisken (FAT32).

Vilket även det säkert kommer kunna att kringgås i framtiden.

Fungerar detta så kommer Sony inte kunna hindra det. PSXCare i Stockholm har beställt in ett par stycken.. jag väntar spänt på deras rapport[cool]

Sony ska faktiskt ha credds till att lyckas hålla PS3an stängd såhär länge. Nu när den är öppen kommer "busungarna" dock inte kunna hållas borta[wink]

Xbox360 säkerhet var ju ett skämt jämfört med PS3ans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Hur ska Sony lyckas täta ett, isåfall, fysiskt hål i systemet som detta är?

de kan väl kanske genom ny firmware eliminera att usb kan bootas innan själva systemet(eller hur jag ska förklara det) och skapa ett nytt sådant system när det gäller reparering av firmwarebrickningar.

det minskar ju iaf skadan förutsatt att den behåller ett rätt saftigt pris ett tag och en ny firmware kommer ut typ väldigt snabbt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aja baja [no-no]
Sony gillar dig inte pojke lilla!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kosjka:

och en ny firmware kommer ut typ väldigt snabbt.

Sitter här med en lånad Ti-84 Plus miniräknare och har jailbreakat mitt PS3 med hjälp av den. Så jävla gött att det går att göra gratis nu utan att man behöver köpa dongeln. Det fungerar med iPhone, HTC Desire, Hero och Nokia n900 också.

De jobbar också på en port till Sixaxis Dualshock-kontrollen också. Det hade ju varit GRYMT eftersom att alla PS3-ägare har minst en sådan. Det enda som räcker är tydligen ett kretskort med lagom stor processor och minne för att jailbreaka PS3an.

Snart kan man väl jailbreaka sitt PS3 med en riktigt high-tech brödrost[bigsmile]

Jag funderar på att införskaffa mig ett Teensy++-kretskort och programmera det själv så att det fungerar.


   
SvaraCitera

Chryseus:

Sitter här med en lånad Ti-84 Plus miniräknare och har jailbreakat mitt PS3 med hjälp av den.

lol, låter coolt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

lol, låter coolt

Säljer du din? [wink]


   
SvaraCitera

Chryseus:

Säljer du din?

[no-no][no-no][no-no][no-no][no-no][no-no][no-no][no-no][no-no][no-no][no-no][no-no][no-no][no-no][no-no][no-no][no-no][no-no][no-no]
säljer aldrig min älskling[mad]

Dold text: iofs är det endast en casio fx-9750G plus


   
SvaraCitera