Aviseringar
Rensa alla

PS3 Slim Eller Xbox 360 Elite


Ämnesstartare

Tänkte köpa en ny spelkonsol. MEN jag har fått besluts ångest! vilken är bäst??


   
Citera

Addo:

PS3 Slim (Du röstade på detta alternativ)

Självklart..


   
SvaraCitera

Beror på vad du menar. Jag har varit borta från konsolhimlen ett par år då min x-låda pajade och kan inte riktigt säga vilkan av dom som har bästa egenskaperna rent kapacitetsmässigt.
Vad jag vet har ps3 mer prestande osv och är bättre på många sätt men jag pesonligen anser att det ligger på ett helt annat plan; nämligen känslan.

Känslan är bättre på X-box. Kontrollerna och känslan i analogen spöar tveklöst PS's jävla äckelkontroller.

tack för mig


   
SvaraCitera

6laxari1laxask:

Känslan är bättre på X-box. Kontrollerna och känslan i analogen spöar tveklöst PS's jävla äckelkontroller.

say what [confused]
PS kontrollerna är de bästa ever till skillnad från X-Box's feta som man knappt kan hålla i med båda händerna och är jääättekrångliga.

Enda jag stör mig på med PS3 kontrollerna är L2 och R2 men annars älskar jag dem!

OnT: jag hade lätt valt PS3 framför X-Box :p


   
SvaraCitera

Addo:

Xbox 360 Elite (Du röstade på detta alternativ)
40.0% (2 st)

Billigare, har fler spel, bätter community, skönare kontroll, etc


   
SvaraCitera

Addo:

PS3 Slim (Du röstade på detta alternativ)

Skulle jag själv valt.
Men ALLT hänger på vilka spel du vill spela - det kan ingen bestämma åt dig.
Vad folk än säger om kontrollerna och vilka som är bäst och vilka som suger så är det enbart du som kan avgöra vilka du tycker är bäst. Personligen är det skitsamma, båda är helt okej.


   
SvaraCitera

Addo:

PS3 Slim (Du röstade på detta alternativ)

Bluray
Men kolla upp spelutbudet och låt det avgöra.


   
SvaraCitera

Addo:

PS3 Slim (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Addo:

PS3 Slim (Du röstade på detta alternativ)

bättre helt enkelt


   
SvaraCitera

Allt handlar om vilka spel du vill köra.

MEn god of war 3 släpps snart, bara det är motivering nog till att köpa ps3


   
SvaraCitera

Addo:

Xbox 360 Elite (Du röstade på detta alternativ)

Beror på vilka spel du gillar. Själv så tycker jag att det knappt finns ett enda PS3 spel som är värt att lägga ner tid på, så därför har jag en 360.

sen är också detta ett plus med 360n

Marcus Normark:

bätter community, skönare kontroll


   
SvaraCitera

Addo:

PS3 Slim

Skulle jag köpa, dock så äger jag en tjockis ps3'a själv.
(Jävligt mycket snyggare med pianolack)

Dock så är de nära på lika prestandamässigt vad jag förstått. Krysslådan har snäppet bättre grafikkort medans ps3'an har bättre processor och Bluray. (Ja, det stavas "Bluray")

En grej dock, stort minus, med Xbox, är att det är en Microsoft-produkt. Med det sagt så kommer de att mjölka dig på varenda liten krona de kan.
(Kolla bara på Halo med alla dess nya map-packs och så vidare)

Bluray-spelaren i Ps3'an ska kunna konkurera med rena Bluray-spelare som kostar lika mycket som hela Ps3't. Vilket är ett stort +.

Att Krysslådan låter som ett rea-plan är jävligt irriterande också. Ps3'an är tyst, väldigt tyst.

Mina 2 cent hamnar in favor of the Ps3.


   
SvaraCitera

Addo:

Xbox 360 Elite (Du röstade på detta alternativ)

Pga. spelutbudet, handkontrollen samt Xbox Live.

Sen kan jag passa på att påpeka:
Att den inte alls låter särskilt mycket, de nya modellerna med dubbla kylflänsar låter betydligt mindre än de äldre. Dessutom har du möjlighet att installera dina spel på konsolen vilket gör att skivan inte behöver snurra och du får kortare laddningstider och längre livslängd på din konsol.

Att Microsoft är jävligt snikna och inte kommer låta dig få någonting gratis på marketplace, nya banpaket och dylikt ligger oftast på 800msp (cirkus 80kr).

Att det är större risk att din 360 går sönder än din Ps3. MEN, du skickar den då till Tyskland med UPS och får tillbaka den lagad efter ca. 1,5 vecka. UPS hämtar din konsol vid dörren dagen efter du ringt supporten och de lämnar den också vid din dörr när den är lagad = minimal ansträngning för din del. Förlorat live-tid får du kompensation för (1 mån).

Att Xbox Live kostar ungefär 450kr om året (möjligheten att spela online), motsvarigheten PSN är gratis på Ps3. Live fungerar dock enormt mycket bättre och mycket mer material finns tillgängligt. T.ex. möjligheten att hyra HD-film direkt i din konsol, twitter, facebook, partychat, mera extramaterial till spel etc. (facebook kommer dock nästan garanterat också till PS3 inom kort).

Sixaxis/Dual Shock 3 är bättre till att spela plattformsspel. Xbox handkontroll är dock överlägsen i alla andra genres.

Xbox 360 har fler exklusiva titlar och multiplattformspel är (tyvärr) oftast snäppet bättre till Xbox 360 än till PS3. Laddningstider, antal buggar etc. Detta lär det dock vara slut på nu.

Vad det i slutändan handlar om dock är vilka spel du vill spela och vilken konsol dina vänner har. För konsolen i sig ger ingen glädje, det är spelen och de du spelar dem med som står för det.

Själv föredrar jag Xbox 360 pga. många anledningar. Det är den som ger mig mest glädje (även om exklusiva titlar till PS3 också gjort det, MGS, Uncharted, Ratchet etc). Min PS3 använder jag dock mest till HD-film och om mediecenter. Du kan även köra linux på PS3 förresten, det gör jag, och det är najs.

Xbox 360 är bra för en sak och en sak endast, det är spel. Den kan också spela film etc. men det är den inte lika bra på som PS3. Ska du kolla på Blu-ray osv. så är PS3 mycket bättre på det än 360. Men dock sämre på spel.


   
SvaraCitera

Tänk inte ens på att köpa en Wii förresten, en reboxad Gamecube med en jävla gimmick till handkontroll. Framför allt då kontrollen fungerar ungefär lika bra som det gör att äta senap med en snöskovel. Jävla fittkonsol gjord för en vidrig mainstreampublik som tar över med sina jävla singstar och band hero och retarderade jävla licensspel.

Dessutom är Nintendo minst miljövänliga. Nintendo hatar världen och djur och växter och sälungar och allt skit folk tycker om.

Slutsats: Äger du en Wii så hatar du sälungar och vill se pandabjörnen utrotad. (Plus att du är efterbliven).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebabkurt:

Slutsats: Äger du en Wii så hatar du sälungar och vill se pandabjörnen utrotad. (Plus att du är efterbliven).

HAHA Tänker alldrig köpa Wii


   
SvaraCitera