Aviseringar
Rensa alla

Ps3 till tjocktv


Ämnesstartare

Jag kan inte koppla in mitt ps3 till en vanlig tjockteve. Det fungerar hur bra som helst att spela på en hdteve men i tjockteven blir det ingen bild.

Jag har provat med olika kablar och olika tjockteveapparater utan resultat. Dessutom har även min syssling samma problem.

Jag skulle uppskatta lite tips och råd som kan få mig att förstå vad problemet är 🙂


   
Citera
Arlo
 Arlo

kollat så att du tittar på rätt AV-kanal?
vilka kablar har du provat med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AV-kanalen är rätt. Jag har provat med vanliga bildkablar som man även använder till ps2 och ps1 och som även fungerar till ps3 dock olika eftersom det kunde vara fel på någon av sladdarna


   
SvaraCitera

Passar kablarna i TV och konsol?

I så fall är det problem med sladdarna, eller fel kanal.

Annars ska du ha en HDMI -> Scart


   
SvaraCitera

Kan ju vara TVn som är kaputt också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla sladdar passar fint. Jag tycker bara det är konstigt att min syssling har exakt samma problem. Håll med om att oddsen är inte stora för att det ska vara fel på ca 10 kablar och tre olika tvapparater


   
SvaraCitera

Kaninen:

Jag kan inte koppla in mitt ps3 till en vanlig tjockteve. Det fungerar hur bra som helst att spela på en hdteve men i tjockteven blir det ingen bild.

Du måste ändra anslutningsinställningar på ditt PS3 till SCART när du sitter vid din HD-TV, där efter stänger du av, kopplar in skiten i din tjock-TV via SCART.. Nu ska du få bild..

Strulade även för mig när jag skulle prova.. Fick till det efter ett tag, gjorde som jag skrev ovan. [crazy]

Men alltså, bildkvalitén som en tjock-TV har att erbjuda ditt PS3 är inget att hurra över...


   
SvaraCitera

Åh, hade detta problem första gången Tobbish besökte mig. Men ja, vi var för upptagna med annat för att orka hitta en lösning [wink]


   
SvaraCitera

Alltså, din maskin är inställd på hd-läge. Detta löser du genom att hålla inne startknappen på konsolen i sisådär 5-6 sekunder när du startar den. Detta måste du göra varje gång du byter mellan hd och vanligt.[smile]

Kaninen:

jag är nu hjälpt


   
SvaraCitera