Aviseringar
Rensa alla

PS3 vilken version


Ämnesstartare

Getingen:

Alla versioner kan spela ps1-spel

Men endast 60-gigaren kan spela ps2-spel

Oh be damn! [surprised] Har trott min kära 40-gigare varit helt omöjlig! Nu måste jag testa köra FF7 och se om jag blir lycklig av det! Vilket underbart besked om det stämmer! (Vilket jag ju inte har någon egentligen anledning att inte tro på att det gör!)

*springer och testar*

Edit: Har testat! Fungerar fantatiskt! Såg dock att man måste skapa ett virtuellt minneskort innan man kan börja spela. Men det som var lite lustigt var att min kära 40-gigare kunde skapa både minneskort för PS och PS2... något som känns ganska meningslöst... OM INTE...!
Har inga såna spel hemma, men jag tänker göra ett test ändå för att se!


   
SvaraCitera

Chickfactor:

Funderar lite smått på att försöka spara ihop till en i sommar och därför har jag lite frågor.

Välkommen till rätt sida[bigsmile]

Chickfactor:

Vad använder man hårddisken till? är det nödvändigt att ha en stor?

Vid 12 spelet så började minnet tryta på min 40gb.
Ska du köpa så köp mer än 40gb, då slipper du allt krångel med att ta bort och installera om gamla spel hela tiden.
Har hört att det inte ska vara så krångligt att byta hårddisk, men hobbyfippla med 5000kr konsol är inte alltid det bästa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den spelar inte ens SACD nuförtiden 😀
Tur att man köpte vid releasen [ops][zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Galvmeister:

Vid 12 spelet så började minnet tryta på min 40gb.

Ere så? Jag har 13 ps3-spel plus typ 20ps2 på min 60giggare, finns tonvis av minne kvar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Galvmeister:

Vid 12 spelet så började minnet tryta på min 40gb.
Ska du köpa så köp mer än 40gb, då slipper du allt krångel med att ta bort och installera om gamla spel hela tiden.
Har hört att det inte ska vara så krångligt att byta hårddisk, men hobbyfippla med 5000kr konsol är inte alltid det bästa

ja okej så man måste installera spelen för att köra dom som på en dator.

vet inte om jag ska ha så många fler egentligen är typ bara ute efter rollspel så det beror ju på vilka som släpps.

grejen som irriterar mig också är att ps3 inte längre får alla bra rollspel så att man kan veta. t.ex. så finns ju t.ex. Star Ocean 4, Tales Of Vesperia och en massa andra bara till 360 än (radade upp lång lista med mer än tolv namn) så då får man ju se vilka som kommer till ps3.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera