Aviseringar
Rensa alla

PS3 vs Blu-ray


Ämnesstartare

Hej jag undrar vad som ger den bästa bild kvalitén mellan Blu-rayen som finns på en ps3 eller en vanlig Blu-ray spelare, eller är de ingen skillnad mellan dom?


   
Citera

Det är ingen som vet! INGEN


   
SvaraCitera

Beror på vad du menar med "vanlig blue-ray". Allt jag hört är att den som finns i Playstation 3 ska vara bättre än genomsnittet.


   
SvaraCitera

WhoKnow:

Hej jag undrar vad som ger den bästa bild kvalitén mellan Blu-rayen som finns på en ps3 eller en vanlig Blu-ray spelare, eller är de ingen skillnad mellan dom?

Jag har PS3 den funkar lika bra som alla andra BR spelarna jag har sett.


   
SvaraCitera

Likvärdig kvalitet.

En dålig blu-ray spelare kostar ju typ 2500 medan ett helt PS3 bara kostar runt 4000.


   
SvaraCitera

Jag skulle säga att det inte är någon skillnad i bildkvalitet, inte märkbar i alla fall. Skillnad borde då vara in övrig prestanda såsom hur snabba menyerna är och så.
Är inte säker dock. Du kan ju köpa en CD-spelare för allt mellan 200 och 150.000 kronor...
Om du ska välja mellan PS3 och en Blurayspelare så ska inte bildkvaliteten vara det avgörande.


   
SvaraCitera

WhoKnow:

Hej

Är inte helt säker, men tror det som verkligen avgör det är tv´n samt hdmi kabeln du väljer


   
SvaraCitera

PS3:n ska vara okej, men det är ganska onödigt att skaffa en blue ray vid dagsläget.


   
SvaraCitera

Norse Rite:

PS3:n ska vara okej, men det är ganska onödigt att skaffa en blue ray vid dagsläget.

Varför? Alla filmer kommer på blu-ray, nästan alla tv-apparater är HD. Ser ingen anledning till varför man inte skulle skaffa en om man nu vill se bluray.


   
SvaraCitera

ps3 har snart final fantasy och star ocean inhandla den[cute]


   
SvaraCitera

Mawns:

Varför? Alla filmer kommer på blu-ray, nästan alla tv-apparater är HD. Ser ingen anledning till varför man inte skulle skaffa en om man nu vill se bluray.

Det är dyrt!Det är dyrt!Det är dyrt!Det är dyrt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

ps3 har snart final fantasy och star ocean inhandla den

Dom är jag inte intresserade av, men killzone och god of war möjligen


   
SvaraCitera

Norse Rite:

Det är dyrt!Det är dyrt!Det är dyrt!Det är dyrt!

Om man köper PS3 så har man pengar?


   
SvaraCitera

Mawns:

Om man köper PS3 så har man pengar?

Klart man har pengar om man köper någonting! [smile][surprised]


   
SvaraCitera

Norse Rite:

Klart man har pengar om man köper någonting! [smile][surprised]

Dåså. Att något är dyrt är inget godtagbart argument.


   
SvaraCitera