Aviseringar
Rensa alla

PS3an kraschade 🙁


Ämnesstartare

Jaha skulle sätta mig och spela lite Call of duty så började spelet krascha vid menyn. Trodde först bara disken är utsliten eller något. Startade om, körde ut å in disken några gånger men samma skit. Fryser och kraschar. Så märker jag plötsligt att input blir väldigt segt (det jag trycker på handkontrollen tar tid att registreras på skärmen, 1 sekund lag). Så stänger jag av helt, drar ur kablar sätter in på nytt.

Då står det att konsolen måste genomföra en system rebuild. Trycker ok. Sen efter 5 min står det att det misslyckades, och konsolen måste reformateras (systemåterställas). Har inget val utan måste trycka ja.

Nu står skiten där och formaterar om men ingenting händer. Står bara på 0%.

Hjälp? Spel är väl whatever men utan min trogna Blu-ray spelare har jag inte mycket att leva för [n]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

ring Sony? låter som en jävla skithög, din konsol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den är iofs gammal och problem händer, den har aldrig krånglat sådär innan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anar att du ej har garanti kvar på den?

Antagligen är det bara att acceptera och köpa en ny, de är ej byggda för att hålla i en evighet likt PS2 [wink] skall väl tacka så hjärligt för att min PS3:a har hållt i 3år nu utan problem.. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haft min i 5 år nu.

Guess so, men hade planerat att använda 2000 kr till något annat just nu.

Ah ja får iallafall min lön snart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Startade om igen och det står corrupted harddrive must be restored, eller nått liknande.

Så försöker göra det men gång på gång hänger den sig vid 48% och skärmen blir svart. Sedan startar den om efter kanske 20 min och ber mig göra samma sak igen.

Bara att inse att det kokta fläsket är stekt?

Har kontaktat Sonys support.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hårddisken som kraschat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Hårddisken som kraschat?

Antagligen. Själva konsolen fungerar ju. Kanske ska testa att byta ut hårddisken om läget inte ändras?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har ingen dator med SATA som du kan testa hårddisken i och kolla om den har SMART errors och liknande?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyvärr inte då jag använder apple-datorer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Några tips på 2,5 SATA diskar som fungerar stabilt och snabbt? Behöver inte ha mycket minne då jag mest kollar film på den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Synd, du har ingen gammal 2,5tums extern liggande som du kan låna kontrollen från?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dessvärre inte. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du inte behöver så mycket utrymme, varför inte lyxa till med en SSD? [bigsmile]
Mekaniska diskar är inte så super billiga längre sedan tillverkarna kunde argumentera för översvämningarna i Thailand förra året [crazy]

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/150333-verbatim_intern_ssd_128gb_sata2_2...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var billigt, ändå 128gb [y]

Märker jag av SSD skillnaden i PS3an förutom garanti att disken är tystare och håller längre? SSD i datorn gjorde gigantisk skillnad och kan knappt leva utan det [bigsmile]


   
SvaraCitera