Aviseringar
Rensa alla

Psykedeliska droger


Ämnesstartare

Vad har ni för erfarenheter av psykedeliska droger? Jag är lite nyfiken på syra, har läst en hel del om det på erowid.org.

Image


   
Citera

Speltidning:

Vad har ni för erfarenheter

hur menar du? vad som hände när man tagit dem eller?


   
SvaraCitera

Debut sker inom kort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

hur menar du? vad som hände när man tagit dem eller?

Typ, ja.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Typ, ja.

I sådana fall tror jag jag måste låsa tråden

§12. Det är inte tillåtet att tipsa om eller rekommendera olagliga droger, eller andra substanser som ger drogliknande effekter, eller posta så kallade tripprapporter. Däremot är det fullt tillåtet att diskutera anledningar för och emot droger.

Eller? [cute]


   
SvaraCitera

Crypto:

§12. Det är inte tillåtet att tipsa om eller rekommendera olagliga droge

Nej, men att diskutera dem är tillåtet, vilket tråden är till för.


   
SvaraCitera

Crypto:

Däremot är det fullt tillåtet att diskutera anledningar för och emot droger.

[shake]


   
SvaraCitera

Mow Skwoz:

Nej, men att diskutera dem är tillåtet, vilket tråden är till för.

Fast om jag tolkade TS rätt så ville ha mer eller mindre ha triprapporter vad som händer när man tagit drogerna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Däremot är det fullt tillåtet att diskutera anledningar för och emot droger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Fast om jag tolkade TS rätt så ville ha mer eller mindre ha triprapporter vad som händer när man tagit drogerna?

Mja inte riktigt, vill mest veta mer om psykedeliska droger, framför allt syra. Finns bara ren fakta att tillgå till på erowid vilket inte är samma sak.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Mja inte riktigt, vill mest veta mer om psykedeliska droger, framför allt syra. Finns bara ren fakta att tillgå till på erowid vilket inte är samma sak.

Alltså ren fakta om drogen menar du och inte vad den gör med en?
För den rena faktan får du ju veta så vad som sker i ens skalle är ej tillåtet att snacka om om jag förstått den regeln rätt. Får kolla med högre makter 😛


   
SvaraCitera

Crypto:

Fast om jag tolkade TS rätt så ville ha mer eller mindre ha triprapporter vad som händer när man tagit drogerna?

Nej, så är nog inte fallet. Han vill diskutera psykedeliska droger i allmänhet och erfarenheter behöver inte nödvändigtvis uttryckas som "tripprapporter".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mow Skwoz:

vill diskutera psykedeliska droger i allmänhet och erfarenheter behöver inte nödvändigtvis uttryckas som "tripprapporter".

Ja, exakt.


   
SvaraCitera

Proceed men håll er till reglerna [y]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera