Aviseringar
Rensa alla

Psykedeliska droger


Om du ska ta psykedeliska droger så är det bäst att du tar riktiga grejer. LSD är mindre farligt än många av de droger som marknadsförs som lsd-liknande, t.ex. 4-ho-met eller bromo-dragonfly. Nu är ju inte 4-ho-met heller så farligt att inta, men flera har dött av bromo-dragonfly. Min kompis var en av dom.

Ta det lugnt, försök inte att "fylla på" för att boosta, gör det i en säker miljö om du nu verkligen måste prova. Gör det absolut inte på en fest med en massa okänt folk. Ha ett säkert ställe som du vet att du är trygg på, till exempel en lägenhet eller någonstans där du kan vara ensam. Se till att inte ha något att göra på kvällen (passa en hund, träffa dina föräldrar etc) eller morgonen/dagen efter (prov, möte med någon, arbetsintervju, skolarbete osv)

Och ta hand om dig.


   
SvaraCitera

Jag har provat psykadeliska svampar i holland. och kan nog med 100% säga att det inte är för den med svag mentalitet så att säga. det påverkar en väldigt annorlunda. För mig var det ett rent helvete. började ifrågasätta allt och bara va deppig och helt förstörd. kunde inte. sämsta ruset jag någonsin haft. Och jag trodde att jag hade fått ett grodansikte i spegeln. men då rökte jag också cannabis samtidigt och när man tar psykadeliska droger så ska man inte blanda med nått annat. det kan ha varit blandning som gjorde allt men det är svårt och avgöra. Allt jag kan rekommendera är att göra som Mawns sa. Prova ensamt först. och ha kul det är viktigaste. har du inte kul så stoppa på engång. lättast så=)


   
SvaraCitera
Zsasz

Jag har i stort sätt bara bra erfarenheter med psykedelia, jag tror nog inte jag kan komma på en ända gång jag har fått en "snetripp" (Och jag har testat en mängd olika substanser i mina dar), jag tror de flesta som snetrippar helt enkelt inte är med på vad som kommer/kan hända, så länge man bara, som Mawns säger, känner sig säker, inte har något speciellt för dig på dagen eller nästa dag (och t.ex. att stänga av mobilen kan vara en bra ide) och läser på tillräckligt om substansen du hade funderat på innan..

Är man stressad eller känner på sig något dåligt kommer hända så är det mycket större chans att det händer, är man lugn, har läst på tillräckligt om ämnet för att förstå vad som händer så går det oftast bra..


   
SvaraCitera

jag visste inte vad som skulle komma så det var säkert bara därför, men det var rätt obehagligt enligt mig och jag komemr inte käka svamp igen, ska hålla mig till cannabis. sen så får folk ta vilka droger dom vill. jag dömmer inte och jag är bara för droger. så fortsätt köra på med det du gillar. Ha kul mannen


   
SvaraCitera

Om du känner någon som kan vara där och se till att du inte gör något allt för korkat är rätt vettigt. Har ingen erfarenhet utav psykadeliska droger som så, men har erfarenhet av hallucinationer på droger som egentligen är inte psykadeliska, och av att ta hand om folk som hallucinerar. Folk kan få för sig jävligt dumma saker, och det kan vara rätt vettigt att hålla dem borta från vassa föremål och sånt då.


   
SvaraCitera

LSD, foxy methoxy, 2C-B, LSA
har jag provat
och det bästa är att inte ha några förväntningar, för de kommer att slå dig på kinden [wink]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

mediakatt:

Har ingen erfarenhet utav psykadeliska droger som så, men har erfarenhet av hallucinationer på droger som egentligen är inte psykadeliska, och av att ta hand om folk som hallucinerar. Folk kan få för sig jävligt dumma saker, och det kan vara rätt vettigt att hålla dem borta från va

sen hallucinerar man ju inte direkt av psykedeliska droger... "man" brukar säga hallucinera av någon tragisk anledning, men det har ingenting med riktiga hallucinationer att göra, så du vet


   
SvaraCitera
Zsasz

Hänskapt:

men det har ingenting med riktiga hallucinationer att göra, så du vet

Nu får du nog förklara dig lite, har en ganska bred erfarenhet av psykedelia och jag förstår verkligen inte vad du menar när du säger att det inte är en hallucination, för det är det ju, visst finns det vissa psykedeliska droger som man inte får hallucinationer av, men de flesta får man det, det är dock ej alltid visuella hallucinationer..

Jag tror du måste leta upp definitionen av ordet "hallucination".


   
SvaraCitera

Zsasz:

Jag tror du måste leta upp definitionen av ordet "hallucination".

nej, du borde göra det
du borde försöka förstå hallucinationer som sjuka människor har... de uppstår av helt andra orsaker än något som liknar psykedeliska känslor! schizofreni ger upphov till riktiga hallucinationer som är extrem misstänksamhet mot verklighten (paranoia o dyl) som gör att de tror att de ser eller hör något annat än de gör... väldigt sorgligt, men ja

en psykedelisk "hallucination" vilket det alltså egentligen inte är, är bara en distortion av sinnesinformation, pga ett speciellt serotoninflöde i hjärnan
allting du ser är fortfarande I ALLRA HÖGSTA GRAD verkligt, eller hur?
att saker ändrar färg och/eller rör sig lite betyder ju inte att de faktiskt gör det, men de finns fortfarande och hur man tar upp informationen spelar ingen roll för att allt är relativt
man slutar ju inte se det som fanns förr 😉 man ser bara mer


   
SvaraCitera

Jag tog LSD för några månader sen ensam hemma (farsan var hemma men han visste om det) Hände ingenting speciellt. inte mycket visuellt. Men när jag la mig i sängen och tittade upp i taket så rörde sig väggarna lite och en fläck gick fram och tillbaka (trodde det var en insekt först, men visade sig senare att det bara var en fläck)

Gick sedan ut i skogen på promenad och njöt av utsikten. När jag var påväg ut ur skogen så går jag förbi en gammal man och vi båda hälsar inte vilket får mig att skratta innombords då jag kom på att det är så löjligt med människors spel att inte hälsa och sånt skit.
Sedan påväg ut ur skogen så går jag förbi en bekant och han bara stor ler när han ser mig och jag kan inte förstå varför, kanske såg jag helt bränd ut? Kände mig dock inte som det.

Dagen pågick och ingenting speciellt hände.
Dock senare på kvällen ca 8 timmar efter att jag tagit skiten så rökte jag cannabis med farsan, och sedan hamnade jag i en fet jävla psykos. Fick massa negativa idiot tankar som inte ens stämmer som då kändes som en evighet fastän det bara var en timma.

Så i alla fall var försiktig med psykadeliska. Ber om ursäkt för min grammatik men orkar inte vara super noga.

Nej jag är ingen pundare, inte tagit nån drog på flera månader ^^


   
SvaraCitera
Zsasz

Hänskapt:

nej, du borde göra det

I "​Sensory Deception: A Scientific Analysis of Hallucination" så definerar Slade och Bentall en hallucination som en upplevelse som har samma kraft eller påverkan på en person som en verklig händelse och som inte påverkas av ens vilja..

D.v.s. Ett mönster som rör sig på tapeten är också en hallucination, en lampa som ändrar färg är också en hallucination.. Man behöver inte se personer eller kanni

Hänskapt:

schizofreni ger upphov till riktiga hallucinationer som är extrem misstänksamhet mot verklighten (paranoia o dyl) som gör att de tror att de ser eller hör något annat än de gör... väldigt sorgligt, men ja

Hänskapt:

en psykedelisk "hallucination" vilket det alltså egentligen inte är, är bara en distortion av sinnesinformation

Jag hade hallucinationer, av schizofrena sorten, när jag var yngre, och fick antipsykotiskt utskrivet för det när jag var 16, jag kan ärligt talat säga att jag ej ser någon skillnad på de hallucinationerna jag hade då och dem jag får på psykedelia, och nej, jag har inte schizofreni längre, jag har blivit testad...

Hänskapt:

att saker ändrar färg och/eller rör sig lite betyder ju inte att de faktiskt gör det, men de finns fortfarande och hur man tar upp informationen spelar ingen roll för att allt är relativt

Då får jag nog fråga dig istället, hur låga doser tar du egentligen?,
Det du beskriver ovan (ändrar färger/rör sig) är vad man får vid en väldigt låg dos av LSD (50-100ug), om du får visuella hallucinationer eller ej har med dos och göra, kom tillbaka och säg att man inte får "riktiga" hallucinationer när du tagit en 250ug+ dos..

Hänskapt:

man slutar ju inte se det som fanns förr 😉 man ser bara mer

Vem har sagt att man slutar se det som fanns förr i hallucinationer?, Jag tror nog du tänker på drömmar.. [crazy][wink]


   
SvaraCitera
Zsasz

Zsasz:

eller kanni

Eller kaniner i hatt skulle det ju vara [rolleyes]


   
SvaraCitera

Hänskapt:

sen hallucinerar man ju inte direkt av psykedeliska droger... "man" brukar säga hallucinera av någon tragisk anledning, men det har ingenting med riktiga hallucinationer att göra, så du vet

Eh, jo. Hallucinationer är på intet vis begränade till mentalt sjuka människor, vilket du verkar fått för dig av dina andra inlägg att döma. Hallucinationer förekommer även hos fullt friska människor som inte är påverkade av några droger.

Du verkar inte alls veta vad hallucinationer är, bara så du vet.

Dold text: Pro tip: det är inte samma sak som psykoser.


   
SvaraCitera

Vad är det värsta man kan få för sig att göra näer man är påverkad? Alltså, kan man hålla sig hemma, eller ska man fly någonstans? Och hur l'nge sitter skiten i?

Bara nybörjar-nyfiken.


   
SvaraCitera

LSD och MDMA är rätt najs. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Blä


   
SvaraCitera