Aviseringar
Rensa alla

Psykiatrins droger


Ämnesstartare

One_Mile_Shadow:

Kan någon människa på något sätt arguementera varför att hämma återupptaget av seretonin och noradrenalin i receptorerna leder till ett bättre humör och eufori?

Eufori? Tror att du blandar ihop saker med... ja, något annat. Och resultatet av att det hämmar återupptaget av seratonin och noradrenalin är att det produceras mer utav dessa substanser. Vilket då leder till mer seratonin och noradrenalin, inte mindre. Vilket innebär att du inte är särskilt övertygande. Alls.


   
SvaraCitera

One_Mile_Shadow:

Sanningen bakom psykiatrins droger är att de inte få en att må bättre. tvärt om så skapar de tankestörningar som kan leda till att man mår rent piss

det visste vi redan[no-no]
Seratonin-läkemedeln har en liten effekt för att stabilisera en som också kan göra så att man inte heller blir särsklit glad heller (Sertalin är ett sådant läkemedel(Zoloft))..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äsch, neuroleptika ska tas för vad det är, lika lite som alvedon läker ett benbrott fixar SSRI ditt trasiga psyke, men det bedövar smärtan och ger dig lite andrum så du kan ta itu med eländet lättare.
Svårare än så är det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

One_Mile_Shadow:

Psykiatriska mediciner är för att få din OMGIVNING att må bättre med DIG.

kan du utveckla det där lite?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Learn2läsapå, idiot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xIxSHx:

Seratonin-läkemedeln har en liten effekt för att stabilisera en som också kan göra så att man inte heller blir särsklit glad heller (Sertalin är ett sådant läkemedel(Zoloft))..

Det är ju meningen att man ska må "bättre" vrf gör man inte det?vet fler som har bra erfarenheter av just sertralin, men det kanske är någon slags placebo effekt.. Vad har du för erfarenheter av zoloft? Sj så vet jag att det inte har hjälpt mig ett skit iaf


   
SvaraCitera

DestinyM:

kan du utveckla det där lite?

Snubben är avreggad, ingen idé att citera henom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Snubben är avreggad, ingen idé att citera henom.

aha[tard]


   
SvaraCitera

DestinyM:

Det är ju meningen att man ska må "bättre" vrf gör man inte det?vet fler som har bra erfarenheter av just sertralin, men det kanske är någon slags placebo effekt.. Vad har du för erfarenheter av zoloft? Sj så vet jag att det inte har hjälpt mig ett skit iaf

Ja, det är det som är meningen...
De vänner som jag har som också fått sertralin kände inte heller någon effekt.

Jag hade Sertralin i kombination med Mirtazapin i några månader och sen enbart Sertralin i ungefär ett halvår, om inte mer, till slut ända uppe i maxdos för ungdomar under 18(150mg). Jag blev rätt trött, fast iofs inte alls lika märkbart som av Mirtazapinet, men fortfarande väldigt trött... Jag var ostabil under höjningar och sänkningen av medicin, mer än när jag var utan den och redan en månad eller så efter att jag tagit bort Sertralinet mådde jag faktiskt litte bättre. Det var som om allt mitt jobb med DVT inte lönade sig förrän efter jag slutat med Sertralin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eeeh uyan mina seroquel funkade jag knappt, jag är känslig och så som det är men de har hjälpt mig rejält mycket, så jag tror inte riktigt på det där.


   
SvaraCitera

när jag är ledsen äter jag en banan [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men snälla One_Mile_Shadow... Det är klart att problemen kommer tillbaka om man slutar ta medicinen. INGEN har hävdat annat.
Men vafasen, utan Zyprexa får jag sådan ångest att jag inte skulle kunna skilja på en telefonlur och en lampa. Ingenting annat har fungerat. Ingenting, varken KBT, DBT, taktilmassage, meditation, sjukgymnastik, inte ens Stesolid har bitit! Klart att jag mår bättre när jag tar medicinen, den räddar livet på mig. Ska jag sluta eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förresten är SSRI och neuroleptika inga droger. Bara för att man kanske mår dåligt igen när man slutar så betyder det inte att det är droger.
När vi kommer till "psykiatrins droger" så snackar vi bensodiazepiner och barbiturater...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Jag tar alla poster som innehåller det ordet med ett par kilo salt. Det visar hur pass seriös man är.
Konspirationsteoretiker, religiösa, och obildade talar om "sanningen".

Jag kan inte formulera det bättre själv! [y]


   
SvaraCitera