Aviseringar
Rensa alla

psykisk ohälsa


depression, social fobi, GAD, panikångest m m
har träffat typ 20tal olika doktorer, psykologer, terapeuter, kuratorer med mera så har blivit lite olika diagnoser med tidens gång
men upplever att jag fått diagnoser och piller slängt efter mig så vetifan, har gett upp vården


   
SvaraCitera

missdaisy :

åh vad jobbigt! Hur länge har du haft psykisk ohälsa?  

Var deprimerad ett bra tag innan jag fick diagnos... men var 12 eller 13 när jag fick den. Resten har kommit efter. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frugan :
depression, social fobi, GAD, panikångest m m
har träffat typ 20tal olika doktorer, psykologer, terapeuter, kuratorer med mera så har blivit lite olika diagnoser med tidens gång
men upplever att jag fått diagnoser och piller slängt efter mig så vetifan, har gett upp vården

Jobbigt! Social fobi och depression brukar oftast hänga ihop. Hoppas det blir bättre!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det sägs att motion förebygger psykisk ohälsa och göra så att man blir pigg och glad! Brukar ni motionera? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:

Isolerar mig från omvärlden och lever mitt liv genom datorn, typ.

Inte bra! fast det är typ samma för mig! Hoppas du mår bättre snart! 🙂


   
SvaraCitera

missdaisy : Tar man samma medicin mot ångest och depression?

Antidepressiva mot ångest och depression, (ibland) bensodiazepiner mot ångest.


   
SvaraCitera

missdaisy :

Social fobi och depression brukar oftast hänga ihop. 

Mnaaa... är det verkligen så?Skeptisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pannkakssmöörgåsen:

Mnaaa... är det verkligen så?Skeptisk

Om man är deprimerad så brukar man oftast isolera sig eller om man har socialt fobi så blir man deprimerad över att man oftast undviker sociala sammanhang Icke!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Antidepressiva mot ångest och depression, (ibland) bensodiazepiner mot ångest.

Aha! Det tar tid att må bra, håll ut! 


   
SvaraCitera

missdaisy :

Om man är deprimerad så brukar man oftast isolera sig eller om man har socialt fobi så blir man deprimerad över att man oftast undviker sociala sammanhang Icke!

Jojo, sorry, hakar upp mig på ordet "oftast"... 


   
SvaraCitera

missdaisy : Inte bra! fast det är typ samma för mig! Hoppas du mår bättre snart! 🙂 

Tack, detsamma!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pannkakssmöörgåsen:

Jojo, sorry, hakar upp mig på ordet "oftast"... 

Hahaha jag trodde att ingen skulle märka Oskyldig


   
SvaraCitera
reben

missdaisy :

Hur menar du?:)

att om man tillexempel lider av antisocial personlighetsstörning eller autismspektrumstörning kan man inte rösta i din poll. det finns inget alternativ som är typ "annan" eller "övrigt". blir dfr lite missvisande men ah spela roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

att om man tillexempel lider av antisocial personlighetsstörning eller autismspektrumstörning kan man inte rösta i din poll. det finns inget alternativ som är typ "annan" eller "övrigt". blir dfr lite missvisande men ah spela roll.

Aha!Autism är väl ett funktionshinder som man föds med. Och antisocial personlighetsstörning är väl som social fobi?:/


   
SvaraCitera
reben

missdaisy :

Aha!Autism är väl ett funktionshinder som man föds med. Och antisocial personlighetsstörning är väl som social fobi?:/

nej det är inte som social fobi.


   
SvaraCitera