Aviseringar
Rensa alla

Psykiska problem? Återgärder?


Ämnesstartare

Hmm, ytters längesen jag var inne här och skrev snyft-historier, men nu är det dags igen [y]

Jag går i nian som... lutar mot ett fiasko.
Jag är fortfarande 15, och ofta har jag dom här dagarna.. t.ex igår och idag. jag kommer hem från skolan, ledsen, förstörd utan anledning. Och jag har börjat dricka. På vardagarna. Ensam.
Jag har också börjat nysta och provat på cb och skaffat mig dessa s.k "kompisar" inom dåliga kretser.Jag mår rent ut sagt piss.
Men min fråga är: vad kommer hända om detta kommer ut till min kurator/psykolog? kommer något hända över huvud taget?jag VILL ju inte fortsätta såhär men jag är en svag människa som ger upp innan jag försöker.

Tack för mig [no-no]


   
Citera
Ämnesstartare

Ursäkta för stavfel[crazy]


   
SvaraCitera

szfgjdf:

vad kommer hända om detta kommer ut till min kurator/psykolog? kommer något hända över huvud taget?

De kommer försöka HJÄLPA dig, inget annat. Du är inte straffmyndig och därmed skulle inte dina drogproblem bli ett brott utan du skulle klassas som en ungdom som behöver hjälp, eller dylikt. Tror det är värt för dig att försöka få hjälp från en vuxen, det behöver du, du är för "liten" för att bära runt på det här ensam.


   
SvaraCitera

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Text

Du har säkert rätt! Är dock rädd.. för vad mina föräldrar kommer säga. Det är det svåraste av allt, att såra dom man har nära. Men jag sårar dom mer om jag inte berättar.
Jag har berättat för min psykolog en gång att jag hade druckit och skurit mig på en vardag-morgon. Responden jag fick var: "Men det var ju bara en engångsgrej. Du är för smart för sånt."

Jaså är jag det? [rolleyes]

Ska bara ta modet till mig i guess..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

[love]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cmon ppl 🙁 fortf 2 dagar tills jag kan regga mig på fb


   
SvaraCitera

Modigt av dig att ta hjälp när du mår dåligt [smile] Du skriver att du mår dåligt i situationen som den är nu, men är orolig för att berätta. Men kanske kan det bli bättre av att berätta, eller vad tror du?

Du har rätt att må bra! Kan vara bra att ta tag i "problemen" innan de blir större. Tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bantas ska det iockså göra, men bantning och alkohol går inte ihop. jobbigt, jobbigt.
ljuset i mitt liv är min pojkvän som bor i danmark. också jobbigt där. hur kommer det sig [no-no]


   
SvaraCitera

szfgjdf:

kurator/psykolog

har tystnadsplikt så länge det inte handlar om ngt som kan skada digsj elr ngn annan.


   
SvaraCitera

szfgjdf:

bantas ska det iockså göra, men bantning och alkohol går inte ihop. jobbigt, jobbigt.
ljuset i mitt liv är min pojkvän som bor i danmark. också jobbigt där. hur kommer det sig [no-no]

Men sluta. Nu tänker du jättedumt. Du är ett litet barn för fan.


   
SvaraCitera