Aviseringar
Rensa alla

psykmorsa kan inte kan slänga saker


Ämnesstartare

min mor är störd. I hela hennes liv har hon samlat på sig en massa trams som hon inte kan slänga, hon å far har samlat på sig fyra barn också.

Vi liver i ett hus fullt av leksaker fast den yngsta är 10 nu.[confused] Det går inte att städa, jag har försökt eftersom det ändå ser stökigt ut av alla grejjerna. De har nu skyfflat in en del bråten i bastun, så nu kan man inte basta heller[mad]

Morsan är väl den som har det grövsta problemet med att inte kunna slänga grejjer, min farsa är bara allmänt efterbliven så han gör som hon säger.

Jag säger inte att hon måste slänga saker som är värdefulla men vafan, varför ska man hålla på en massa skräp?

Det här huset gör mig helt galen och idag var det droppen. Min syster och jag hittade en trasig gammal äcklig clowndocka :S som vi slängde i papperskorgen. såklart så kollar alltid morsan igenom alla papperskorgar (psykvarning) innan de åker ut i de stora.
Då hör man henne: -vem har slängt en docka????? :O
-den här kan ju katterna leka med....

jag blir arg å tar den jävla dockan å slänger ut den å säger att jag har spottat på den å att den fan legat i papperskorgen så mina katter ska fan inte leka med den:@

sen efter ett tag kommer farsan in med äckeldockan, ser dum ut å frågar varför någon har slängt dockan, å då ger man upp
[mad][mad][mad]

är det här någon form utav sjukdom? kan man få hjälp? för de behöver verkligen hjälp, det är inte normalt! [n]


   
Citera
Ämnesstartare

Ja, det är en form av tvångshandling. Du borde säga åt henne att det inte är hållbart att behålla allt skräp för att det tar upp för mycket plats, och att om hon inte klarar av att göra sig av med skräpet borde hon uppsöka en psykolog som kan hjälpa henne att bryta sina tvångshandlingar och tankar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

uppsöka en psykolog som kan hjälpa henne att bryta sina tvångshandlingar och tankar.

det är bra förslag, men hon förstår inte att hon har en tvångshandling så jag vet inte riktigt hur jag ska få henne till en psykolog, känns som en omöjlig uppgift :S

finns det ingen tvångsintagning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min far är likadan och mamma lite också. Men det här kan vara bra att ha. Jag säger bara en sak, kasta inte skiten i sopkorgen utan direkt på sopstationen. Ge bort dina föräldrar en lyxig spahelg och rensa huset på skit!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bliiss:

det är bra förslag, men hon förstår inte att hon har en tvångshandling så jag vet inte riktigt hur jag ska få henne till en psykolog, känns som en omöjlig uppgift :S

TJa, jag vet inte, men du kanske borde tala med din pappa först? Om det nu är din mamma som är värst... Försök få honom att förstå att det inte är normalt att ha massa skräp i sitt hus som tar plats och ingen använder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Går inte att göra så mycket åt det, min morsa är typ likadan.

Fast ingen här som samlar på leksaker, tack och lov [smile]

Svårt att ändra på sitt beteende, men du lär ju flytta ut snart och slipper allt det där. Vill du slänga nåt ta ut det och släng det för annars lär det komma tillbaka. vissa är bara såna och hittar alltid en orsak till varför skräp ska vara kvar. Dom kanske säger något som låter ologiskt men för dom är det allt annat än det.

Don't sweat the small stuff tjejen. Du lär ju bli galen på det sättet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

kasta inte skiten i sopkorgen utan direkt på sopstationen. Ge bort dina föräldrar en lyxig spahelg och rensa huset på skit!

japp det där är väldigt smart, dock så reser de bort så sällan. Men nästa gång de gör det så ska det rensas. Hon kommer döda mig när hon kommer hem eftersom jag har gjort något liknande innan på deras resor fast jag slängde bara lite saker då och hon blev helt galen.
Men det är värt det i slutändan tror jag [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bliiss:

japp det där är väldigt smart, dock så reser de bort så sällan. Men nästa gång de gör det så ska det rensas. Hon kommer döda mig när hon kommer hem eftersom jag har gjort något liknande innan på deras resor fast jag slängde bara lite saker då och hon blev helt galen.
Men det är värt det i slutändan

Säg till henne om hon inte slutar att whina så slänger du henne också[y] Eller så bjuder du dit ett inredningsprogram som slänger skiten åt er helt kostnadsfritt[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Possibly maybe:

Svårt att ändra på sitt beteende, men du lär ju flytta ut snart och slipper allt det där

haha ja flytta vore det bästa, håller på för fullt att leta jobb :/ men lägenhet känns inte så lätt att få i dagens samhälle :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

separationsångest och någon form av tvångssyndrom kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh shit vad jag känner igen mig, min mamma är precis likadan.[chocked] Varken jag eller nån annan i familjen får slänga nåt om inte mamma går med på det, och hela vårt hus är ju fan begravt i skräp och gamla bråten. [zzz]

Som du märker har samma "problem", så jag kan inte direkt komma med nåt bra tips eller så. Allt jag kan säga är att jag lider med dig. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera