Aviseringar
Rensa alla

psykolog ?


Ämnesstartare

Mattias94:

asså det där är lätt att säga för dom ickedeprimmerade

Jag är deprimerad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sheempancen:

okej tack=) jadu då är det väl inte mycket annat än att vänta och hoppas på det bästa. antar jag

fortsätt så, du kommer få ett bra liv[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Självmordstankar resulterar inte i att du blir inlagd, inte heller lite diffusa tankar om hur det skulle gå till. Uttrycker du däremot konkreta självmordsplaner och psykologen i fråga bedömer det som om du verkligen är en fara för dig själv så kan du tänkas bli inlagd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mattias94:

Det beror på hur allvarligt ens fall är:P

Ja. Det beror helt på hur du verkar vara. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Självmordstankar resulterar inte i att du blir inlagd, inte heller lite diffusa tankar om hur det skulle gå till. Uttrycker du däremot konkreta självmordsplaner och psykologen i fråga bedömer det som om du verkligen är en fara för dig själv så kan du tänkas bli inlagd.

att ta livet av mig är något jag redan har bestämt mig för. sen om det smäller av imorgon eller nästa månad vet jag inte. det får gå som det går


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sheempancen:

att ta livet av mig är något jag redan har bestämt mig för. sen om det smäller av imorgon eller nästa månad vet jag inte. det får gå som det går

Hm. Jag fattar inte riktigt varför du ska träffa en psykolog om du ändå bestämt dig för att ta livet av dig. Om du inte har några terrordåd att begå eller oförrätter att hämnas så förstår jag inte riktigt varför du inte bara får det avklarat heller. Jag antar spontant att du planerar självmord för att du faktiskt tycker att livet är rätt så outhärdligt, inte för att du tycker att det är lite småtrist eller något i den stilen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Hm. Jag fattar inte riktigt varför du ska träffa en psykolog om du ändå bestämt dig för att ta livet av dig.

för att päronen mina har snokat runt på mitt rum och hittat en snara jag har gjort. det är dom som skickar mig dit. det är nog lite svårt att förstå "mitt problem" kan jag tänka mig men det blir på tok för långt att sitta och skriva ner så det blir förståeligt här.
kort sagt, dör jag inte nu så kommer jag att dö lite senare och fram tills dess så kan det ju vara värt att försöka få det att kännas lite bättre.

men jag har fått svar på min fråga nu, man får tacka 🙂


   
SvaraCitera

sheempancen:

Hus som helst, jag ska till en psykolog om några dagar och jag vet inte vad jag vågar berätta. har hört att folk ibland blir inlagda när dom vill ta livet av sig men vet inte exakt hur mycket som krävs

Herre gud. Du är lika gammal som min syster.
Du kan få hjälp.
Prata med nån.

Om du låter det gå ett antal år komemr det sökert bli bättre. Var stark.[smile]


   
SvaraCitera
Hando

sheempancen:

jag skulle gärna vilja kunna göra det bra på något sätt om de går

Suicide by cop eller hoppa från en bro


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en fråga bara, du måste inte svara om du inte vill men varför vill du ta ditt liv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mattias94:

en fråga bara, du måste inte svara om du inte vill men varför vill du ta ditt liv?

rätt svårt att beskriva, jag vill inte leva helt enkelt. allt jag har levt för är dessutom borta. jag vet vad jag känner (tror jag?) men jag kan inte beskriva det på något bra vis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sheempancen:

jag vet vad jag känner (tror jag?)

Lol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sheempancen:

allt jag har levt för är dessutom borta.

känner igen mig i den situationen=(


   
SvaraCitera

sheempancen:

allt jag har levt för är dessutom borta.

men herregud, du är ju bara 14 år ! chilla för fan !


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

joof:

men herregud, du är ju bara 14 år ! chilla för fan !

livet blir inte mer värt bara för att man är ung -.-


   
SvaraCitera