Aviseringar
Rensa alla

Psykolog: Sluta försöka göra barn könsneutrala


Ämnesstartare

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/jamstalldhet/article16139583.ab

Han hävdar alltså att killar och tjejer har olika behov (biologiskt betingat), och att lika behandling ökar klyftan ännu mer mellan pojkars och flickors betyg och chanser att lyckas i livet och pojkarna blir de stora förlorare. 

Diskutera.


   
Citera
Ämnesstartare

mitt bidrag: lol tänk mer tramspelle


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: mitt bidrag: lol tänk mer tramspelle

moget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
mitt bidrag: lol tänk mer tramspelle

Ok tramsa inte i min tråd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wwwwwwwwöööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

horungen:

Ok tramsa inte i min tråd?

jag tramsar inte+ser ditt borttagna inlägg :--))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

🙂                     


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men Hallå, Det Är Väl Indeveduellt ellr`??"?!?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saker är som saker är gör var blir kommer går


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi behöver medvetet lära flickor att tro på sig själva, att våga säga ifrån och ibland tänka lite mer på sig själva. Uppmuntra dem våga satsa, ta risker, men inte ställa så höga krav på sig själva. De måste inte vara snygga, smala, smarta och sexiga för att duga.

Är det inte vanligt att feminister också tycker det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd: Är det inte vanligt att feminister också tycker det?

Jo det kanske det är? Jag är feminist och tycker det iallafall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hen tänker bra, men det blir lite fel ändå. att pressa in någon i en könsroll betyder inte att man inte uppmärksammar orättvisa könsskillnader. 


   
SvaraCitera

Man bha "aftonbladet".
Man bha "vinklat"
Man bha "Nej"
Man bha "ok"


   
SvaraCitera

horungen: Han hävdar alltså att killar och tjejer har olika behov (biologiskt betingat), och att lika behandling ökar klyftan ännu mer mellan pojkars och flickors betyg och chanser att lyckas i livet och pojkarna blir de stora förlorare. 

Diskutera.

Det där förstår man om man är i en relation mer än 2 veckor, eller om man umgås med både tjejer och killar.

En vanlig Feminist myt är att det bara är könen och styrka som är skillnaden mellan tjejer och killar, men vi är djur och vi beter oss som djur.

Att säga att det inte är någon skillnad är som att gå runt och tro att jorden är platt.

Kan även hoppa på extrema feminister med att löne skillnad på högre positioner är en del av att vi är olika, män tar mera risker, och i en löneförhandling så gör dom bättre ifrån sig, får dom inte sin lön så försöker dom byta jobb.
Kvinnor går oftast den säkra vägen och det gör att dom får lägre lön.

T.e.x i aktier så går kvinnor oftare plus än män i statistik.
Det är för att kvinnor tar bolag som är säkra/vet vad det är för bolag. tex HM.
Det går sakta men man går plus.

Män går oftast på osäkra bolag då det finns en chans att få mycket pengar snabbt, men man förlorar dom lika snabbt.

en till länk:
http://www.inblick.se/Default.aspx?ID=53&Action=1&NewsId=1059&PID=416


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underbarnet:

Det där förstår man om man är i en relation mer än 2 veckor, eller om man umgås med både tjejer och killar.

En vanlig Feminist myt är att det bara är könen och styrka som är skillnaden mellan tjejer och killar, men vi är djur och vi beter oss som djur.

Att säga att det inte är någon skillnad är som att gå runt och tro att jorden är platt.

Kan även hoppa på extrema feminister med att löne skillnad på högre positioner är en del av att vi är olika, män tar mera risker, och i en löneförhandling så gör dom bättre ifrån sig, får dom inte sin lön så försöker dom byta jobb.
Kvinnor går oftast den säkra vägen och det gör att dom får lägre lön.

T.e.x i aktier så går kvinnor oftare plus än män i statistik.
Det är för att kvinnor tar bolag som är säkra/vet vad det är för bolag. tex HM.
Det går sakta men man går plus.

Män går oftast på osäkra bolag då det finns en chans att få mycket pengar snabbt, men man förlorar dom lika snabbt.

och du tror att detta är medfött?


   
SvaraCitera