Aviseringar
Rensa alla

Psykos?


Ämnesstartare

Rökte på för några dagar sedan (fredagkväll och lördag) och jag känner fortfarande av det. Sammanlagt var det under 1 g men antagilgen över 0,5. Jag är inte borta, men det känns som om jag är i en annan värld på något konstigt sätt. Som om jag mist kontakten med verkligheten. Detta pågår somsagt bara inom mig. Jag har börjat sova extremt djupt också, om det hör till ämnet. Drömmer konstiga drömmar som aldrig förr. Allt känns hur som helst väldigt overkligt och nu var det mer än 4 dagar sedan. Borde jag vara orolig?


   
Citera


   
SvaraCitera

Låter som:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Derealisation
http://sv.wikipedia.org/wiki/Depersonalisation
eller overklighetskänslor av mildare grad

... snarare än psykos.

whiteoleander:

Som om jag mist kontakten med verkligheten

En psykotisk människa tror ofta att det han eller hon förnimmer faktiskt är verkligheten/människans primära sinnesvärld (och blir därför förnärmad när något annat påstås) - inte att något gått till miste.


   
SvaraCitera

det går nog över
lär dig ist.


   
SvaraCitera

Schism:

En psykotisk människa tror ofta att det han eller hon förnimmer faktiskt är verkligheten/människans primära sinnesvärld (och blir därför förnärmad när något annat påstås) - inte att något gått till miste.

precis

ett diagnoskriterium för psykos är bristande sjukdomsinsikt


   
SvaraCitera

Sånt här händer alla någon gång i livet. När folk nära en dör, när någon gör slut med en, när man förlorar arbetet, när man gått ur gymnasiet, när man rökt riktigt bra ganja, när man läst nietzsche, när man börjat plugga filosofi, när man flyttat någonstans, när man spelat för mycket tevespel.

Det är inget att oroa sig över, det går över om du vill att det ska gå över. Om man inte går igenom något sånt här någon gång så har man inte levt.

Självt händer det mig sisådär varannan månad eller något.


   
SvaraCitera

ja
uppskatta erfarenheten
erfarenheter blir alltid bättre när man uppskattar dem


   
SvaraCitera

inte psykos .. om du var i psykos så hade du inte vetat det eller ens tänkt på det.

Chilla bara .. gå ut med vänner tänk på annat så går det över.. du nojar bara


   
SvaraCitera