Aviseringar
Rensa alla

Psykoser, typ, eller


tror han börjar bli lite schizo :C


   
SvaraCitera

Har haft väldigt mycket problem med detta genom åren:

ajyprah:

Eller som när han får för sig att människor kan läsa hans tankar.

men har listat ut vad det härstammar ur. Han borde göra detsamma och söka hjälp, ja!


   
SvaraCitera

Läskigt [shake] aldrig upplevt konkreta hallucinationer som varit något. Alltid typ mönster, flimmer, fraktaler eller liknande


   
SvaraCitera

Jag har också tänkt i dessa banor.. Inte att jag är övertygad om att det är så då.. Att folk kan läsa min tankar... Men det känns nästan så ibland, på sättet de stirrar, flinar o.s.v.. [surprised]


   
SvaraCitera

Låter som schizofreni....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pratade med honom idag om det. Han sa att han pratat med sin kurator på sin förra skola, som sagt att det var normalt.
Så det är svårt att få med honom.
Plus att han är snål.


   
SvaraCitera

kan läsa tankar (ibland)


   
SvaraCitera

ajyprah:

Pratade med honom idag om det. Han sa att han pratat med sin kurator på sin förra skola, som sagt att det var normalt.

han beskrev dt kanske på ett annat sätt för kurator?


   
SvaraCitera

ajyprah:

Pratade med honom idag om det. Han sa att han pratat med sin kurator på sin förra skola, som sagt att det var normalt.

Ehm, nä det är inte normalt att ha vanföreställningar om att folk är ute efter att mörda en lr att de kan läsa ens tankar...
Men skolkuratorer kan väl va rätt bombade, min erfarenhet.


   
SvaraCitera

Problem är inte kul.

Jag rekommenderar att sluta ha problem.

Vägen dit är lång. Ofta kan det hjälp att bara prata med någon!

Älska Någon.

Prata om problem. Choklad innehåller glädjegivande ämnen som jag Säkert Tror Kan Underlätta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon som vet vart man kan vända sig, som inte är Carema?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[tard]


   
SvaraCitera

Har typ exakt samma problem, kan också gå av bussar för hallucinationer tar inte hänsyn till vart man är eller om man har tid med ett anfall.
Jag tror inte att folk kan läsa mina tankar utan att alla har startat en sekt mot mig som går ut på att döda mig, jag får panik och tror att alla är ute efter mig. Vanföreställningar.
Stor chans att han har personlighetsstöringar om han lider av hallucinationer, även ångestanfall och depression.

Fråga honom om problem och be honom att bearbeta det, för om man bearbetar så försvinner skiten lite i taget.
En dålig uppväxt kan ha gjort honom sårbar.
Han bär antagligen mycket inom sig som han får ut genom hallucinationer, eller så förnekar han något stort så att hans hjärna får brist på verkligheten och skapar sin egen.
Om han har det när han är så gammal tror jag att han kommer ha det hela livet (beroende på hur länge han haft det, om det är psykisk sjukdom eller trauma bakom), men han kan göra så att hallucinationerna kommer med längre mellanrum så att han kan leva ett normalt liv, om han lär sig sina gränser och vad som utlöser en psykos hos honom.

Om han är smart går han till psykolog och går i en kognitiv psykoterapi eller beteendeterapi och får antipsykotiska läkemedel utskrivna, men antidepressiva och lugnande tabletter fungerar också bra om han inte vill göra en så stor sak av det.


   
SvaraCitera