Aviseringar
Rensa alla

psykvården i sverige


Ämnesstartare

vad tycker ni om den?

jag tycker den är bedrövlig. eller inte på alla ställen, när jag bodde i stockholm var det jättebra. inga väntetider knappt, högst någon månad, de prioriterade unga (vuxenpsyk), allt skedde snabbt, de var rutinerade i sitt arbete, de hade någorlunda kompetent personal. nu har jag väntat ca. 4 månader på hjälp, bor i dalarna, har träffat läkare två gånger, hon snackade så sjukt mycket om att hon skulle fixa psykolog med en jävla fart men det sker ingenting... så jävla mycket snack och lite verkstad. undra hur många som hoppar bara pga väntetiderna, seriöst.. blir så jävla less. piller är de snabba att ge. jävla dalarna.. hatar detta stället. är så frustrerad nu. förstår verkligen att folk inte orkar vänta.


   
Citera
Ämnesstartare

Vad förväntar man sig av Dalarna? Folket där går la in i väggen för eller senare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Vad förväntar man sig av Dalarna?

absolut ingenting, är ingen rutin på någonting.. inget flyt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

absolut ingenting, är ingen rutin på någonting.. inget flyt

Flytta tillbaks till huvudstaden nu när det är möjligt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du ringt mottagningen och tjatat? Eller går det inte att boka tid själv dit du ska?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Flytta tillbaks till huvudstaden nu när det är möjligt!

skulle det inte vara möjligt sedan?

isola:

Har du ringt mottagningen och tjatat? Eller går det inte att boka tid själv dit du ska?

jag har ringt mottagningen massor av gånger och frågat vad som händer.. man bokar inte tid själv utan jag har träffar överläkare där 2 gånger.. hon var så otroligt förtroendegivande, hon sade "det här ska vi fixa snabbt.. jag finns här blbababl".. sker ingenting.. men ska ringa dit igen. men fattar du? 4 månader sedan första kontakt, helt absurt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

men ska ringa dit igen. men fattar du? 4 månader sedan första kontakt, helt absurt.

Åh ja, det suger verkligen! [sad]
Ring och tjata, var inte rädd för att vara otrevlig. Be att få bli uppringd av läkaren du träffade också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

otrevlig

det har jag inga problem med [crazy]

isola:

Be att få bli uppringd av läkaren du träffade också.

mjo ska göra det.. det är så sjukt för att när en person verkligen ger ett förtroende till en att saker ska ske poffpang.. då är det liksom, säger dem så för att ge en ett falskt hopp då de vet att verkligheten är annorlunda?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

skulle det inte vara möjligt sedan?

Du kanske inte kommer levande där ifrån. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

det har jag inga problem med [crazy]

Bra! + en massa pondus. Även om man känner sig jätteovärdig när man ringer och tjatar.

Lounge fact:

det är så sjukt för att när en person verkligen ger ett förtroende till en att saker ska ske poffpang.. då är det liksom, säger dem så för att ge en ett falskt hopp då de vet att verkligheten är annorlunda?

Hon har säkert någon fin ursäkt att komma med, skylla på att psykologerna har så mkt arbete eller att hon gått på semester, varit sjuk lr så. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Du kanske inte kommer levande där ifrån. [sad]

jo det gör jag, bara jag sj som kan styra det

Wanking_BC:

[sad][love]

[love]

isola:

Bra! + en massa pondus. Även om man känner sig jätteovärdig när man ringer och tjatar.

nää.. har inga problem med det

isola:

Hon har säkert någon fin ursäkt att komma med, skylla på att psykologerna har så mkt arbete eller att hon gått på semester, varit sjuk lr så. [n]

mjo.. fast så borde det ju vara jämt, alltså hon var VERKLIGEN übersympatisk och typ "det här måste vi fixa snabbt" o blbalbalba.. kändes som hon la värde i sina ord


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

jo det gör jag, bara jag sj som kan styra det

Finns onda människor i detta landet också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Finns onda människor i detta landet också.

hurdå? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Finns onda människor i detta landet också.

Ps Dalarna ligger i Sverige

Lounge fact:

mjo.. fast så borde det ju vara jämt, alltså hon var VERKLIGEN übersympatisk och typ "det här måste vi fixa snabbt" o blbalbalba.. kändes som hon la värde i sina ord

Då får man hoppas att det är psykologen som glömt att kalla eller så. Vad säger de när du ringer?


   
SvaraCitera